سلامت نیوز : دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: «از بین این بیماری‌ها سرطان به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کند گاهی در همان ابتدا روحیه خانواده و بستگان را از بین می‌برد. محمد هادی ایمانیه با اشاره به هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری که سرطان بر آرامش روحی و روانی یک خانواده تحمیل می‌کند، گفت: موسسه خیریه امدادگران عاشورا بر آن است تا گامی جهت کاهش هزینه‌های مادی و معنوی مذکور بردارد.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی افزود: «برای راه‌اندازی شعبه موسسه خیریه امدادگران عاشورا در استان فارس؛ سپاه فجر فارس، بهزیستی، صندوق مهر حضرت زهرا(س)، کمیته امداد امام خمینی، بانک انصار، بانک اقتصاد مهر و هلال احمر با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری کردند.»

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا در فارس نیز در این مراسم با
داروخانه ها در زمینه تخفیف دارو وراهنمایی دارویی، موسسات قرض الحسنه برای اعطای وام به بیماران، جراحان و مددکاران درزمینه تخصصی خود و بسیاری دیگر می‌توانند در این راستا موثر باشند
تاکید بر اینکه خانواده‌های کم برخوردار و اقشار ضعیف برای اینکه بتوانند هزینه درمان یک بیماری مانند سرطان را پرداخت کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: «افتتاح این موسسه باعث می‌شود نمایندگان سازمان‌های کمک‌کننده به بیماران سرطانی در یک جا جمع شوند و کمک‌ها را به طور متمرکز ارائه کنند. این موسسه با حضور افرادی که در زمان دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند برای کمک به قشر محروم و بیماران نیازمند و ادامه همان آرمان های گذشته شکل گرفته است.»

وی بابیان اینکه هزینه های سرطان خانواده‌ها را تا زیر خط فقر می کشاند، خاطرنشان کرد: «هرکس به تناسب توان و تخصص خود می تواند در این حرکت سهیم باشد. به عنوان مثال داروخانه ها در زمینه تخفیف دارو وراهنمایی دارویی، موسسات قرض الحسنه برای اعطای وام به بیماران، جراحان و مددکاران درزمینه تخصصی خود و بسیاری دیگر می‌توانند در این راستا موثر باشند. موسسه امدادگران عاشورا آمادگی پذیرش کمک های مختلف مالی و تخصصی افراد علاقمند را دارد.»

وی همچنین اعلام کرد: «شناسایی بیماران توسط واحد بیماری های غیرواگیر به وسیله نرم افزار ثبت سرطان انجام می‌شود. علاوه بر آن از پتانسیل گروه های جهادی نیز به واسطه ارتباطی که با مناطق محروم دارند، می توان در این راستا استفاده کرد. گروه های جهادی در صورت مواجهه با بیمار مبتلا به سرطان و یا بیماری صعب‌العلاج ژنتیکی می توانند این افراد را به این موسسه معرفی کنند تا تحت پوشش قرار گیرند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha