چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 67256
سلامت نیوز : دانشمندان دقیقا نمی‌دانند آلوئه‌ورا چگونه عمل می‌كند. اما بسیاری از اجزای فعال آن را شناسایی كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ آلوئه‌ورا غنی از تركیبات ضد التهابی و به خوبی داروی شیمیایی است كه به بهبود زخم سرعت می‌بخشد. در این متن به معرفی 5 كاربرد خانگی آسان آلوئه‌ورا می‌پردازیم:

تسكین سوختگی: مالیدن ژلاتین آلوئه‌ورا باعث كاهش درد می‌شود، پوست را مرطوب می‌كند و مانع ورود میكروب و هوا به پوست می‌شود. همچنین موجب كاهش درد آفتاب سوختگی می‌شود. برای خلاصی از درد آفتاب سوختگی كه قسمت وسیعی از بدنتان راگرفته است یك یا دو فنجان آب آلوئه‌ورا به آب ولرم وان اضافه كنید و در آب خنك آن استراحت كنید.چسب زخم ژلاتین خشك شده آلوئه ورا اگر چه یك چسب زخم طبیعی برای پوست است و باعث بهبود سریع زخم می‌شود، با این وجود انتخاب مناسبی برای زخم‌های وخیم نیست. محققان در بیمارستانی در لس‌آنجلس دریافتند كه در واقع ژل زمانی را كه زخم برای ترمیم نیاز دارد، افزایش می‌دهد.

تسكین پسوریاس: ژلاتین آلوئه ورا التهاب را برطرف می‌كند و باعث كم شدن خارش سطح پوست می‌شود كه مشخصه بیماری پوستی مزمن پسوریاس است. یك مطالعه چهار هفته‌ای نشان داده است هشتاد و سه درصد پوست كسانی كه از آلوئه‌ورا استفاده كرده‌اند، پاكسازی شده است كه قابل مقایسه با میزان شش درصدی كسانی كه از كرم استفاده می‌كنند نیست.

ضدآكنه: اگر دچار بیماری پوستی شایع دردناكی شدید از آلوئه‌ورا روی آن بمالید. مطالعات نشان داده است نود درصد از زخم‌های پوستی به طور كامل ظرف پنج روز استفاده از آلوئه‌ورا بهبود یافته است و تقریبا دو برابر كسانی كه از داروهای معمولی آكنه استفاده می‌كنند.

درمان ژونا: آلوئه‌ورا به پوست مالیده می‌شود، زخم‌های دردناك ناشی از ویروس هرپس با سرعت بیشتری التیام می‌یابد. به نظر می‌رسد این ژل خاصیت ضد ویروسی دارد. علاوه بر این، آلوئه ورا باعث گشاد شدن رگ‌های كوچك خونی به نام مویرگ می‌شود و به خون بیشتری اجازه گذر از آن ناحیه را می‌دهد كه به سرعت بهبود كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha