چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 67259
سلامت نیوز : دكتر حسین اصفهانی اظهار داشت: سرطان خون و مغز در كودكان شایع ترین نوع سرطان بوده كه در صورت تشخیص به موقع احتمال بهبودی فرد افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ وی اظهار كرد: سرطان خون در كودكان نسبت به بزرگسالان احتمال بهبودی بیشتری دارد به گونه‌ای كه اگر زود تشخیص داده شود بیش از 70 درصد آنها بهبودی كامل می‌یابند و بعد از درمان نیازی به شیمی درمانی ندارند در حالی كه سرطان خون در بزرگسالان به شدت كشنده بوده و تنها هدف در درمان این نوع سرطان، افزایش طول عمر مبتلایان است.

 دكتر اصفهانی با بیان این که علائم اولیه سرطان خون در كودكان به صورت تب، تورم،‌ قرمزی و بزرگ شدن غدد لنفاوی بروز می كند، گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد به این علائم توجه نمی‌شود و خانواده‌ها به راحتی از این علائم عبور می‌كنند.

وی بیان كرد: مرحله بعدی سرطان در كودكان به صورت یك سرماخوردگی ساده و رنگ پریدگی بروز می‌كند كه خانواده‌ها نباید نسبت به این علائم بی‌تفاوت باشند.دكتر اصفهانی تأكید كرد: گرفتن یك آزمایش ساده و شمردن تعداد گلبول‌های خون به تشخیص سرطان خون در كودكان كمك می‌كند.

وی اذعان كرد: در صورتی كه عوامل سرطان‌زا تشخیص داده شود و از قرار گرفتن در معرض آنها جلوگیری شود به راحتی می توان از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری كرد.

این فوق تخصص آنكولوژیست كودكان با اشاره به مضرات استفاده از مواد نگهدارنده در مواد غذایی، ابراز داشت: استفاده از مواد طبیعی یكی از راههای پیشگیری از سرطان است در حالی كه بسیاری از مادران به كودكان خود خوراکی هایی می دهند كه دارای مواد نگهدارنده هستند.

وی افزود: شرایط منطقه‌ای نیز بر افزایش ابتلا به سرطان بسیار تاثیر‌گذار بوده به گونه‌ای كه اگر در یك منطقه میزان تابش خورشید زیاد باشد بر افزایش ابتلا به سرطان بسیار تأثیر‌گذار است همچنین در منطقه ای كه فلزات سنگین وجود دارد خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد.

دکتر اصفهانی تأكید كرد: سرطان خون برای هر فردی ممكن است اتفاق بیافتد اما افرادی كه بیماری‌های عفونی و ژنتیكی دارند بیشتر مستعد ابتلا به سرطان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha