سلامت نیوز :سازمان جهانی بهداشت در یک بیانیه جدید از شکل‌گیری و راه‌اندازی یک چارچوب نظارت جهانی با هدف بررسی و ردیابی جهانی پیشرفت‌ها در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر‌دار مهم و جدی شامل امراض قلبی – عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن ریوی و دیابت و فاکتورهای خطرزای اصلی آنها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی این چارچوب بین‌المللی پس از پذیرش بیانیه سیاست‌گذاری در حوزه بیماری‌های غیرواگیردار که در سال 2011 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل پذیرفته شد، از سوی کارشناسان بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت اتخاذ شده است.

این چارچوب جدید شامل 9 هدف برنامه‌ریزی شده جهانی و 25 شاخص است و قرار است تا در ماه مه سال 2013 میلادی در مجمع جهانی سلامت از سوی کشورهای عضو این سازمان پذیرفته شود. همچنین هدف از اجرای 9 هدف تعیین شده در این چارچوب مقابله با مرگ و میر جهانی ناشی از این بیماری‌ها است.

بنا بر این گزارش، بیماری‌های غیرواگیردار از عوامل اصلی مرگ و میر انسان‌ها در سراسر جهان هستند و چهار نمونه اصلی از این بیماری‌ها شامل امراض قلبی و عروقی، سرطان، امراض مزمن ریوی و دیابت از هر پنج فرد مبتلا جان سه نفر را در جهان می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha