چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 67267

سلامت نیوز :  در بازدید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از بازار، مواد غذایی خارجی فاقد پروانه بهداشتی و غیرمجاز که دارای رنگ‌های غیرمجاز بودند، جمع‌آوری و توقیف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بازدید کنسرو خرچنگ که از لحاظ شرعی حرام نیز می‌باشد و طبق آزمایشات انجام شده دارای آلودگی میکروبی بالایی بود، کشف و ضبط شد.

طالب غریب‌پور مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس دراین خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در استان هرمزگان، مرحله اول از اول بهمن 1391 آغاز شده و مرحله سوم نیز تا ایام نوروز سال 92 ادامه دارد.

غریب‌پور با اشاره به کشف و ضبط کنسرو تن خرچنگ با مارک "امریکن گرین" در فروشگاه مواد غذایی در بازار بندرعباس افزود: این کنسرو از لحاظ شرعی حرام بوده و طبق آزمایشات انجام شده دارای آلودگی میکروبی بالایی است.

وی با بیان اینکه در این بازدید مقداری از مواد غذایی که دارای رنگ‌های غیرمجاز و فاقد مشخصات بهداشتی بود نیز شناسایی و توقیف شد، ابراز کرد: در این مواد غذایی از رنگهای غیرمجاز از قبیل E102 یا تارترازین مشاهده شد که از لحاظ بهداشتی مضر و غیرقابل استفاده است.

غریب‌پور تاکید کرد: فروشندگان مواد غذایی از نگهداری و فروش مواد غذایی غیراستاندارد و فاقد پروانه بهداشتی کشور در فروشگاه‌های خود خودداری کنند و سلامت مردم را به خطر نیندازند، در غیر این صورت با برخورد قاطع و قانونی بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط روبرو خواهند شد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در سطح فروشگاه‌ها، این موارد را شامل سه گروه عنوان و افزود: گروه اول همه کالاهای خارجی فاقد مشخصات بهداشتی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده و توزیع می‌شوند، گروه دوم، مواد غذایی که دارای رنگهای غیرمجاز مثل E102 یا تارترازین در چیپس، شکلات، شربت‌های پودری و غیره مشاهده می‌شود و گروه سوم نیز مواد غذایی که از لحاظ شرعی حرام هستند.

غریب‌پور از اجرای ماده 13 رسیدگی به جرائم بهداشتی در استان خبر داد و توقیف و معدوم مواد غذایی و همچنین پلمپ محل عرضه و تهیه مواد غذایی غیرمجاز را در دستور کار خود دارد.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به فوریت‌های سلامت استان به شماره‌های 2226666 و 3330431 اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha