یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6729

هم اكنون بسیاری از نوشابه های انرژی زا با نام‌های تجاری گوناگون در بازار موجود است كه هیچ خاصیت غذایی نداشته و انرژی اضافه‌ای به بدن نمی رسانند.

دكتر نیستانی، متخصص تغذیه به باشگاه خبرنگاران گفت: نوشابه هایی با نام نوشابه های انرژی زا رواج پیدا كرده كه جوانان و نوجوانان از مصرف كنندگان اصلی این نوشابه ها هستند.
وی افزود: از مهم‌ترین مواد اصلی این نوشابه ها آب، 11 درصد قند و مقداری كافئین است كه همین مقدار 11 درصد قند باعث چاقی و پوسیدگی دندان می شود.
این متخصص تغذیه تصریح كرد: مقدار كافئین موجود در این نوشابه‌ها بیشتر از نوشابه های معمولی است و همین مقدار غیر استاندارد كافئین باعث انرژی كاذب شده و فرد مصرف كننده تصور می كند كه با خوردن این فرآورده ها انرژی حقیقی را بدست آورده است.
همچنین دكتر قارونی، متخصص قلب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: موادی كه در این نوشابه ها به كار می رود همگی از مواد انرژی زا بوده بنابراین ما نوشابه انرژی زا نداریم بلكه مواد انرژی زا داریم كه استاندارد نبوده و معلوم نیست این نوشابه ها از چه كشوری وارد می شود، بنابراین تا زمانی كه وزارت بهداشت سلامت آنها را تایید نكرده بهتر است استفاده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha