پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۸
سلامت نیوز : زندان، شلاق، تبعید و ۱۲ سال محرومیت از فعالیت‌های پزشکی سزای دندانپزشک عراقی الاصلی است که متهم است بیماران زنش را مورد آزار و اذیت قرار داده و از آن‌ها فیلم گرفته بود. به گزارش «قانون»، آغاز ماجرای این پرونده ۱۰ سال پیش با شکایت خود دندانپزشک درباره سرقت از مطبش شروع شد. اوایل سال ۸۱ این دندانپزشک عراقی الاصل به ماموران پلیس مراجعه کرد و مدعی شد دزد به خانه‌اش زده و برخی از اسناد و مدارکش را به سرقت برده است. او ادعا کرد حدس می‌زند سارق‌‌ همان زنی باشد که چندبار به خانه‌اش رفت و آمد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ در ادامه روند تحقیقات مشخص شد که سارق فردی سابقه دار به نام فرهاد است که مدتی قبل از انجام سرقت از زندان آزاد شده بود. فرهاد پس از دستگیری به انجام سرقت از مطب اعتراف کرد و گفت: «من به سفارش یک زن جوان دست به سرقت زدم. او به من مبلغی پول داد تا یک فیلم از داخل خانه مرد دندانپزشک بدزدم. وقتی به آنجا رفتم چند فیلم بود که همه آن‌ها را برداشتم و برای آنکه مشخص نشود فقط برای سرقت فیلم رفته‌ام مبلغی هم پول برداشتم و خارج شدم.» به دست آمدن این شواهد و قرائن مشخص شد که کلید این معما دست‌‌ همان زنی است که به خانه دندانپزشک رفت و آمد داشته و ممکن است خود او فرهاد را برای این کار اجیر کرده باشد. با دستگیری و بازجویی از این زن راز جنایت هولناکی فاش شد که دندانپزشک عراقی در مطبش در ولنجک مرتکب شده بود.

این زن در بازجویی‌ها به مأموران گفت: «من هیچ چیز از خانه دکتر جوان ندزدیدم و فقط فیلم‌هایی را که او از من داشت از داخل کمدش برداشتم. مدتی قبل برای ترمیم دندانم به مطب دندانپزشکی این دکتر رفتم وقتی دارو به دهانم تزریق کرد که بی‌حس شود کاملا خوابم برد و زمانی که بیدار شدم متوجه شدم او مرا مورد آزار و اذیت قرار داده است. این مرد را تهدید کردم و گفتم از او شکایت می‌کنم اما بعد متوجه شدم در مطبش دوربین کار گذاشته و از صحنه آزار و اذیت من فیلمبرداری کرده‌است. با این حال دوباره تهدیدش کردم که او را به دادگاه می‌کشانم. این‌بار از در دیگری وارد شد و گفت قصد دارد با من ازدواج کند و از من خوشش آمده ‌است.

او با این ترفند چندبار مرا به خانه‌اش کشاند و رابطه برقرار کرد بعد از مدتی متوجه شدم قصد سوءاستفاده دارد. از او خواستم فیلم‌ها را پس دهد اما از این کار خودداری کرد. من هم سارقی اجیر کردم تا فیلم‌ها را از خانه مرد دندانپزشک بدزدد. هیچ چیز دیگری هم از خانه‌اش سرقت نکردم.» با‌امتحان اظهارات زن جوان و دریافت صحت و سقم گفته‌های او راز اقدامات چندین ساله دندانپزشک فاش شد. با دستور بازپرس مرد دندانپزشک بازداشت شد و مطبش مورد بازرسی قرار گرفت. در این بازرسی‌ها ماموران توانستند دوربین مخفی کار گذاشته‌شده در مطب را پیدا کنند. با به بدست آمدن این مدارک متهم تحت بازجویی قرار گرفت.

در جریان بازجویی‌ها مشخص شد که این دکتر دندانپزشک اصالتا عراقی است و زمانی که برادرش به دست حزب بعث به قتل رسیده، به همراه خانواده‌اش به ایران آمده و ادامه تحصیل داده است. او پس از به پایان رساندن دوران دبیرستان به عنوان نفر اول دانشگاه شهید‌بهشتی در رشته دندانپزشکی قبول و بعد از چند سال فارغ‌التحصیل شد. او در این سال‌ها ازدواج نکرده و به‌تنهایی زندگی می‌کرده است و چند ماه بعد از تأسیس مطبش اعمال خود را آغاز کرده بود. در اعترافات این دندانپزشک مشخص شد که وی طی این سال‌ها چند زن را مورد آزار و اذیت قرار داده و آدرس و شماره تلفن همه آن‌ها را هم در جایی نگهداری می‌کرده است. پلیس وقتی به آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها دست پیدا کرد توانست خیلی از قربانیان را در جریان قرار دهد اما تنها دو زن برای شکایت از این دندانپزشک حاضر شدند. آن‌ها در گفته‌هایشان مدعی شدند که دندانپزشک جوان به بهانه ترمیم دندانشان به آن‌ها داروی بی‌حسی تزریق می‌کرد و بعد از اینکه آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد با وعده ازدواج آن‌ها را ساکت می‌کرده است.

در ابتدای رسیدگی به این پرونده با توجه به این‌که مسائل مربوط به این پرونده قبل از تاسیس دادگاه کیفری ‌استان تشکیل شده ‌بود دادگاه عمومی موظف به رسیدگی شد. بر اساس حکم صادر شده از این دادگاه متهم حکم ۹ سال زندان و چند ضربه شلاق گرفت. قاضی صادر کننده حکم در باره حکم صادره اظهار کرد که مدرکی که نشان دهد این زنان مورد تجاوز قرار گرفتند وجود ندارد. ضمن اینکه آن‌ها هیچ‌کدام تا قبل از شناسایی متهم اعلام شکایت نکرده‌بودند. این حکم مورد اعتراض متهم قرار گرفت و پرونده به شعبه ۳۹ دادگاه تجدیدنظر رفت. رای صادره از سوی قضات دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

صدور این حکم در آن زمان باعث شد تا آیت‌ا...‌هاشمی‌شاهرودی رئیس وقت قوه‌قضاییه طی نامه‌ای درخواست کند تا به اتهام دندانپزشک عراقی با عنوان افساد فی‌الارض رسیدگی شود. با نقض حکم در دیوان عالی کشور رسیدگی به جرم این دندانپزشک در دادگاه انقلاب پیگیری شد. با اعلام قضات دادگاه انقلاب درباره این‌که رسیدگی به اتهام مرد دندانپزشک تعرض به چند زن در صلاحیت دادگاه کیفری ‌استان تهران است پرونده به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری‌استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی فرستاده ‌شد. بر اساس رای صادره از سوی قاضی کشکولی دندانپزشک عراقی الاصل محکوم به تحمل ۱۷ سال زندان، ۹۹ ضربه شلاق، یک سال تبعید به خوزستان و ۱۲ سال محرومیت از هر نوع فعالیت پزشکی در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha