رئیس انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران، از انجام بازتوانی به عنوان عامل موثر در کاهش عمل جراحی در بیماران قلبی و عروقی خبر داد.

دکتر رضا قلمقاش در گفتگو با مهر، اظهار داشت: با انجام توانبخشی قلبی و بازتوانی تنفسی، می توان تا 13 درصد از انجام عمل جراحی در بیماران قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی همچنین با اشاره به مزایای بازتوانی در بیماران قلبی و عروقی، افزود: انجام بازتوانی می تواند تا 19 درصد از نیاز این قبیل بیماران به انجام آنژیوگرافی جلوگیری کند.

رئیس انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران، از نحوه زندگی مردم به عنوان مهم ترین عامل تشدید بیماریهای قلبی و عروقی در کشور، نام برد و گفت: متاسفانه در بحث پیشگیری از ابتلا به بیماریها ضعیف هستیم و همیشه منتظر بیماری می مانیم و بعد به فکر درمان می افتیم.

قلمقاش با عنوان این مطلب که امروزه درمان بیماریها فقط به بهبود وضعیت جسمی فرد ختم نمی شود، تصریح کرد: ارتقاء کیفیت زندگی، نکته ای است که در درمان بیماریها به آن توجه ویژه ای می شود و ما نیز نباید از آن غافل شویم.

به گفته وی؛ بیماری قلبی علاوه بر اینکه جسم را معلول می کند، باعث می شود فرد دچار افسردگی شده و روحیات برهم ریخته ای داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha