پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۴
کد خبر: 67321
سلامت نیوز :  فاجعه زیست محیطی که آرمان در گزارش پیشین خود به آن اشاره کرد و اخطارهایی را به نقل از کارشناسان آلودگی آب دریای خزر به مسئولان محیط زیست اعلام کرد حال با واکنش نمایندگان مجلس نیز همراه شده است. نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس معتقد است که برای جلوگیری از آلوده تر شدن خزر توسط کشورهای همسایه باید قانون جریمه گرفتن را عملی کرد و تابش،‌ رئیس این کمیسیون به سازمان محیط زیست توصیه کرده که جدی‌تر از قبل به فکر پایش آب بزرگترین دریای جهان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با بیان اینکه ساخت جزیره مصنوعی از سوی کشور آذربایجان نتیجه بی‌توجهی مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست است، گفت: این سازمان باید هرچه سریع‌تر موضوع ساخت این جزیره ضد محیط‌زیستی را در مجامع بین‌المللی مطرح کند. محمدرضا تابش با تأکید بر اقدام اخیر کشور آذربایجان در ساخت جزایر مصنوعی در دریای مازندران، افزود: در چند سال اخیر کشورهای همسایه در آب‌های مشترک اقدام به اجرای این‌گونه طرح‌ها کرده‌اند، از این‌رو اجرای طرح جزایر مصنوعی موضوع جدیدی نیست. نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح ساخت جزایر مصنوعی کشور آذربایجان در دریای مازندران، توضیح داد: این جزیره که مانند یک شهر بزرگ است جمعیتی افزون‌بر ۷۰۰ هزار نفر را در خود جای خواهد داد که بدون شک چنین وسعتی با این میزان جمعیت تأثیرات بسیار نامطلوبی بر محیط زیست دریای مازندران خواهد گذاشت.

این در حالی است که محسن نریمان با بیان اینکه متأسفانه به‌طور کلی از ورود فاضلاب به درون دریاچه خزر جلوگیری نمی‌شود، افزود: با وجود ورود فاضلاب به این دریاچه، هنوز وضعیت زیست محیطی در حالت بحرانی نیست. نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قبل از بروز بحران در دریاچه خزر باید به فکر چاره و برنامه باشیم، گفت: بر اساس برنامه چهارم و قانون مصوب مجلس، باید با افراد یا کارخانه‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌زند، برخورد جدی کرد. نریمان عملکرد سازمان محیط زیست را در رابطه با حل و کنترل ورود فاضلاب به دریاچه خزر نامناسب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون این سازمان با مشکل و کمبود اعتبار و نیروی انسانی روبه‌رو است. وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید برای کاهش آلودگی‌های دریاچه خزر و رودخانه‌ها، اقدام به جریمه و عوارض بخش صنعتی و خانگی کند، بیان کرد: پس از دریافت عوارض و جریمه می‌توان اعتبارهای جمع‌آوری شده را برای رفع آلودگی استفاده کرد. این نماینده مجلس هشتم، با بیان اینکه هم‌اکنون سازمان محیط زیست در حوزه اجرایی ضعف‌های بسیاری دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای حمایت و ارائه ابزارهای اجرایی از این سازمان طرح مناسبی را تصویب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha