پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۲
کد خبر: 67329

ابتدا سوزش یا خارش در ناحیه احساس و بعد دانه ای کوچک که سریعا تبدیل به زخمی دردناک می شود در دهان ایجاد می شود.

تبخال از بیماریهای دهان
سلامت نیوز : رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص زخمهای آفتی دهانی گفت: این بیماری به صورت زخمی دردناک وکوچک، گرد یا بیضی و به رنگ سفید یا زرد ظاهر می شود که حاشیه ای قرمز روشن دارد. این زخم ها اغلب در قسمت های نرم و متحرک دهان مثل زبان، کام ، لب، گونه و لثه ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر زهرا دلاوریان سابقه تکرار بروز آفت دهانی در فرد، بهبود علائم بیماری پس از یک تا دو هفته و بروز زخم ها در نقاط مختلف دهان را از علائم بروز آفت عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان ابتلا به آفت، ابتدا سوزش یا خارش در ناحیه احساس و بعد دانه ای کوچک که سریعا تبدیل به زخمی دردناک می شود در دهان ایجاد می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تب خال را از دیگر عارضه های شایع دهانی عنوان کرد و افزود: بروز بی حالی، سردرد، تب و کسالت، قبل از بروز تب خال از نشانه های این بیماری به شمار می رود که بیشتر در سنین کودکی و جوانی ایجاد می شود.

دکتر زهرا دلاوریان ورم غدد لنفاوی، زخمهایی شبیه به آفت و قرمز شدن لثه ها را از نشانه های این بیماری عنوان کرد و گفت: بهتر است افراد با اجتناب از خود درمانی برای آگاهی از علت بروز و درمانهای اصولی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای دهان ، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم مراجعه به پزشک متخصص در زمان بروز ضایعات دهان تاکید کرد و افزود:‌ بروز زخم، قرمزی و سفیدی، برجستگی، بروز رنگ های تیره از جمله قهوه ای و خاکستری در دهان از عوارضی به شمار می رود که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ویروسی، قارچی، استفاده از برخی داروها و سرطان در فرد ایجاد شود و لازم است فرد برای پیگیری و درمان به پزشک متخصص مراجعه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع ممکن است بروز زخمها در دهان ناشی از ابتلا به بیماریهای داخلی بدن باشد که با مراجعه به پزشک می توان آن را تشخیص و درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha