سلامت نیوز : محمدرضا منصوری صبح امروز در حاشیه مراسم انجام همزمان 600 جراحی چشم در بیمارستان فارابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه تلاش ما این بوده تا از به‌روزترین تجهیزات مدرن در حوزه‌های پزشکی از جمله چشم‌پزشکی استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران معمولاً اعتباری برای خرید تجهیزات بیمارستان‌ها ندارند و بیمارستان‌ها از محل درآمد، تجهیزاتشان را تأمین می‌کنند و فقط برخی رشته‌های عفونی و روانپزشکی که درآمدزایی ندارند از اعتبارات کمک می‌گیرند.

منصوری انجام همزمان تعداد زیادی از جراحی‌های چشم در یک روز را حاصل یک برنامه‌ریزی دقیق و نقطه قوت اعلام کرد و گفت: برای انجام چنین جراحی‌هایی از اساتید و افراد باتجربه بهره گرفته‌ایم تا علاوه بر کار کمی کیفیت کار نیز به نحو مطلوب انجام شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی نه تنها قطب علمی کشور در زمینه چشم‌پزشکی است بلکه در خاورمیانه نیز به این جایگاه رسیده تا حدی که پزشکان خارجی هم بر این امر اذعان دارند.

وی گفت: قبلاً به ندرت مقالات علمی ایرانی که در سایت‌های معتبر خارجی ثبت شود در حوزه چشم‌پزشکی نوشته می‌شد اما از سال 89 تاکنون فقط 80 مقاله از بیمارستان فارابی و حوزه چشم‌پزشکی در مجله ISI به چاپ رسیده است.

در ادامه این نشست مسعود محمدپور، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز رضایتمندی بیماران از بیمارستان فارابی را مؤید عملکرد مطلوب این مرکز درمانی عنوان کرد و افزود: رضایتمندی بیماران به روش‌های مختلف قابل اندازه‌گیری است و از یک سال و نیم گذشته 10 درصد افرادی که از بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه مرخص می‌شوند به طور تصادفی نظرسنجی می‌شوند.

محمدپور ادامه داد: در این نظرسنجی که پس از 3 روز از ترخیص بیماران از بیمارستان انجام می‌شود طی تماس تلفنی 20 سوال مختلف از نحوه درمان تا ارائه خدمات و هزینه‌ها از فرد پرسیده می‌شود که در نتیجه طی 4 دوره رضایت‌سنجی بیش از 90 درصد بیماران از ارائه خدمات درمانی در بیمارستان فارابی اظهار رضایت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به رضایت‌سنجی که از سوی وزارت بهداشت در زمینه رضایت از اورژانس‌های بیمارستانی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این زمینه بیمارستان فارابی با کسب 176 امتیاز از مجموع 200 امتیاز رتبه اول اورژانس بیمارستانی را در بین بیمارستان‌های تهران کسب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha