سلامت نیوز : در یک تحقیق بین المللی در مورد شرکت‌هایی با تولیدات ناسالم در عرصه سیاست گذاری‌های سلامت و بهداشت محققان در استرالیا، بریتانیا، برزیل و سایر نقاط به این نتیجه رسیدند که باید قانونگذاری‌های محکم‌تری از خارج بر اینگونه شرکت‌ها اعمال شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان اعلام کرده‌اند که شرکت‌های بین‌المللی از طریق بازاریابی بیش از حد غذاها و نوشیدنی‌های غنی شده هم اکنون مهمترین عامل اپیدمی جهانی رو به رشد بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت هستند.

یافته‌های این تحقیق که در مجله لنست منتشر شده نشان می‌دهد که این شرکت‌ها چگونه به دنبال شکل‌دهی قوانین و جلوگیری از قانونگذاری‌های مخالف هستند.

به نوشته رویترز این کار با ایجاد روابط اداری و مالی با کارشناسان بهداشتی، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بهداشتی، انحراف یافته‌های علمی، و لابی کردن با سیاستمداران برای مخالفت با اصلاحات بهداشتی رخ می‌دهد.

محققان در این راه به طیفی از مقالات و یافته‌های علمی اشاره می‌کنند که به طور هدفمندی به سود فعالان صنعت تغدیه هستند.

در این گزارش توصیه شده که باید قانونگذاری و سیاست گذاری‌های عمومی با تنگ کردن عرصه بر اینگونه کارخانه‌ها و شرکت‌ها مانع شوند تا این شرکت‌ها بتوانند در سیاستگذاری‌ها و قانونگذاری‌های سلامت نقش داشته باشند.

همچنین اشاره شده که آگاهی عمومی در مورد نقش این شرکتها در صورت دادن چنین اقداماتی باید افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha