پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 67350

سلامت نیوز :عضو شورای عالی نظام پزشکی جایگاه مستقل مامایی از لحاظ شرح وظایف، بیمه و تخصیص اعتبار را در مدل جدید نسخه 02 برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خواستار شد.

زهرا مدرسی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره درخواست‌های جامعه مامایی برای اعمال تغییراتی در جایگاه مامایی در مدل جدید نسخه 02 برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: همواره تاکید کرده‌ایم که طرح پزشک خانواده در صورتی که کامل و به خوبی اجرا شود، طرح خوبی است. در واقع بودجه و اعتبارهای تخصیص یافته به این طرح باید مناسب باشد.

وی افزود: در شرایطی تاکید می‌کنیم ماما در این طرح قرار گیرد که جایگاهی مستقل برای وی تبیین شود؛ مانند پزشک که شرح وظایفی مستقل و جداگانه دارد.

مدرسی تاکید کرد: اگر مامایی از نظر تخصیص اعتبار، بیمه و جایگاه در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورتی واقعی مستقل در نظر گرفته شود، موافق هستیم که در این طرح ماما باید حضور داشته باشد؛ در غیر این صورت در حق ماماها اجحاف می‌شود؛ چه ماماهایی که در این طرح وارد شده‌اند و چه ماماهایی که خارج از طرح هستند.

نماینده گروه مامایی در شورای عالی نظام پزشکی افزود: تنها زمانی وجود ماما در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع مثمرثمر و مفید خواهد بود که جایگاه ماما از لحاظ شرح وظایف، بیمه و تخصیص اعتبار مستقل در نظر گرفته شود. در غیر این صورت متاسفانه وجود ماما نه نفعی به حال قشر محروم جامعه دارد و نه جامعه مامایی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha