سلامت نیوز : یک پزشک و عضو سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به نامه اخیر رییس‌جمهور در مورد " بررسی وضعیت رد صلاحیت‌شدگان انتخابات نظام پزشکی "، گفت: روند انتخابات نظام پزشکی کاملا شفاف و قانونی طی شده است و برای اجرای این درخواست، باید قانون را زیر پا بگذاریم.

دکتر زعیم کهن در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: انتخابات نظام پزشکی یکی از فراگیرترین انتخابات صنفی کشور است و به همین دلیل قانون‌گذار روند نظارت بر انتخابات و اجرای آن را به طور کامل در قانون عنوان کرده است.

وی با اشاره به حضور نمایندگان از هر سه قوه در انتخابات نظام پزشکی، گفت: نمایندگانی از قوه مجریه که معمولا نمایندگانی از وزارت بهداشت و کشور هستند، نماینده قوه قضاییه که معمولا نماینده دادستان کل کشور است و و همچنین نمایندگان منتخبی از مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت مرکزی عضویت و حضور دارند.

وی با بیان تاکید بر اینکه هر گونه تصمیم‌گیری در شورای عالی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به امضای نمایندگان هر سه قوه رسیده است، گفت: براین اساس همانگونه که دوستان در نظارت نباید در اجرا دخالت کنند، مجری انتخابات - قوه مجریه و وزارت بهداشت - نیز نمی‌تواند در بحث نظارت وارد شود.

زعیم کهن با بیان اینکه این گونه نباشد که رد صلاحیت فرد خاصی موجب عدم تمکین به اجرای قانون انتخابات شود، گفت: روند قانونی انتخابات نظام پزشکی کاملا شفاف و منطقی طی شده است، براین اساس افراد در دانشگاه‌های علوم پزشکی ثبت‌نام کرده و سوابق آنان در هیات‌های نظارت بررسی شد و افراد رد صلاحیت شده که تعدادشان بسیار کم است، اعتراضات خود را برای بررسی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرده‌اند و این هیات نیز با تشکیل جلسات متعدد به این جمع‌بندی رسیده است و نتایج نهایی را اعلام کرده تا افراد تبلیغات را آغاز کنند.

زعیم کهن ادامه داد: در نهایت و پس از برگزاری انتخابات نظام پزشکی، فرد انتخاب شده برای صدور حکم به رییس‌جمهور معرفی می‌شود، ضمن آنکه باید سعی شود که از الان رایزنی‌های مناسبی با رییس‌جمهور انجام شود تا جامعه پزشکی با یک آینده مبهمی روبرو نباشد.

وی با اشاره به نامه اخیر رییس‌جمهور عنوان کرد: رییس‌جمهور بر اساس درخواستی که از ایشان شد و همچنین به دلیل آنکه حقی از کسی ضایع نشود، درخواست بازنگری دادند، اما باید برای انجام این درخواست، قانون را زیر پا بگذاریم؛ چرا که مهلت قانونی اعتراض به رد صلاحیت‌ها تمام شده است.

وی با بیان اینکه با کم یا اضافه شدن یکی دو نفر از افرادی که مشخص نیست رای بیاورند یا نه، جامعه پزشکی تاثیر زیادی نمی‌بیند، گفت: تمکین به قانون، ولو اینکه فرمایش رییس‌جمهور نیز درست باشد، به نفع کشور است و اگر بخواهیم در این انتخابات بدین گونه رفتار کنیم، باید شاهد آن باشیم که در انتخابات نظام پزشکی دیگر، هر یک از سه قوا به مسائل انتخابات اعتراض کنند و حتی حاضر نباشند یک قسمت از انتخابات را انجام دهند.

زعیم کهن در خاتمه با اشاره به برنامه‌ها و موضوعات مهم نظام سلامت به ویژه موضوع تعیین تعرفه‌های پزشکی، گفت: جامعه پزشکی در چند ماه آینده در آستانه تصمیم‌گیری‌های اساسی است، لذا باید وضعیت از الان مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha