سلامت نیوز : مشاور مقام معظم رهبری و عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مدیران و پزشکان خواست قانون تمام وقتی پزشکان را سیاه و سفید نبینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی اکبر ولایتی گفت: اجرای این قانون در دو صورت مشکل آفرین است، یکی اینکه این قانون را سیاه و سفید ببینیم و دیگر اینکه در اجرای آن عجله به خرج دهیم.

وی افزود: بهرحال پزشکان مدت‌های مدیدی زندگی خود را بر اساس درآمدهای بخش خصوصی و دولتی با هم تنظیم کرده‌اند و به یکباره نمی‌توان درآمدهای بخش خصوصی را از زندگی آنها منفک کرد.

وی تاکید کرد: از نظر من این قانون باید به صورت تدریجی اجرا شود تا یکمرتبه موجب ایجاد اختلال جدی در کار بیمارستان‌های کشور نشود.

وی با اشاره به اینکه تمام وقت شدن پزشکان از برنامه چهارم توسعه کشور مطرح شد ولی اجرا نشد، ادامه داد: برای تمام وقت شدن پزشکان در دنیا تعاریف و شیوه‌های مختلفی وجود دارد و کشورها در اجرای این قانون به شیوه و نتیجه واحدی نرسیده‌اند، این شیوه‌ها را باید مطالعه کرد و از بین آن ها راه خوب را انتخاب کرد.

دکتر ولایتی گفت: به وزارت بهداشت و دکتر طریقت سرپرست این وزارتخانه پیشنهاد می‌کنم در آیین‌نامه نویسی اجرای این قانون کاری کنند استبصاری از مجلس هم صورت بگیرد و اگر لازم شد تبصره یا بندی به آن اضافه شود تا اجازه دهد مجری قانون را به صورت تدریجی اجرا کند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه قانون تمام وقت شدن پزشکان را در نهایت اقدام مثبتی می‌داند، اظهار داشت: اجرای این قانون با زمانبندی منطقی و معقول و نیز در نظر گرفتن شرایط جفرافیایی کشور می تواند نتایج مثمرثمری برای نظام سلامت به همراه داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha