سلامت نیوز :  سردار نصرالله فتحیان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز سلامت مهر شفا، وابسته به موسسه تامین درمان بسیجیان استان یزد اظهار داشت: در حوزه سلامت، نیروهای مسلح برنامه‌های خوبی را در کشور ارائه کردند که از طرف مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: این مرکز با توجه به نبود بودجه و مشکلات عدیده‌ای که برای تامین اعتبار آن وجود داشت، به همت بسیجیان ایثارگر استان یزد افتتاح شد.

سردار فتحیان با اشاره به نبود آموزش در حوزه سلامت یادآور شد: متاسفانه مهم‌ترین مشکل در زمینه ارتقا سلامت جامعه، نبود آموزش، آگاهی و بالا بردن سطح دانش مردم در زمینه‌های مختلف پزشکی است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح امام رضا(ع)، تمام دست‌اندرکاران حوزه سلامت باید قبل از اقدام به درمان بیماران، مدت زمان مشخصی را برای آموزش و ارائه اطلاعات کافی از نوع بیماری به مردم صرف کنند.

سردار فتحیان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دست‌اندرکاران بهداشت استان یزد و نیروهای مسلح، باید برنامه‌های بلندمدتی در زمینه آموزش و پیشگیری به ویژه در زمینه بیماری دیابت ارائه شود زیرا یزد در این زمینه در کشور دارای مشکلات بیشتری است و رتبه نخست کشور را در ابتلا به بیماری دیابت دارد.

* بسیج بستر خوبی برای آگاهی بخشی جامعه است

یکی از اساتید دانشکده دندانپزشکی استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: بسیج در حوزه سلامت، برای آگاهی بخشی و آموزش‌های کلان در زمینه‌های مختلف پزشکی بستر بسیار مناسبی است.

محمد حائریان افزود: کلینیک دندانپزشکی تخصصی یزد دارای امکانات و تجهیزات دندانپزشکی است و در تاسیسات ساختمانی مرکز، از تکنولوژی و امکانات پیشرفته موجود در کشور استفاده شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه آموزش دندانپزشکی در مدارس و مراکز آموزش عالی با همکاری نیروهای بسیج باید آموزش‌هایی با کیفیت بالا ارائه شود.

مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان یزد نیز در این مراسم عنوان کرد: این مرکز با 26 دستگاه یونیت دندانپزشکی پیشرفته در دو بخش دندانپزشکی عمومی و خصوصی با تجهیزات پیشرفته و رادیولوژی تخصصی دهان و دندان خدمت رسانی می‌کند.

احمد اکبری خاطرنشان کرد: این مرکز در زیربنایی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در شش طبقه و ظرفیت پذیرش روزانه 500 بیمار در مدت سه سال ساخته شده است.

در مرکز دندانپزشکی سلامت مهر شفا، یک بخش برای موارد خاص نظیر بیماران مبتلا به هپاتیت، ایدز و ... در نظر گرفته شده که با وسایل پیشرفته و استریل به آنها خدمات ارائه می‌‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha