سلامت نیوز : جدیدترین مورد این بیماری که یک عضو خانواده بیماری قبلی است تعداد موارد جهانی تأیید شده این بیماری را که به کوروناویروس معروف است به 11 مورد رسانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ از این تعداد 5 نفر جان باخته‌اند. اکثر مبتلایان اخیراً به خاورمیانه سفر کرده بودند و 3 نفر نیز در بریتانیا مبتلا شده بودند.

این ویروس زمانی شناسایی شد که سازمان بهداشت جهانی در سپتامبر 2012 با انتشار هشداری در مورد این ویروس اعلام کرد یک مرد قطری که اخیراً به عربستان سفر کرده به این ویروس مبتلا شده است.

این ویروس مشابه خانواده سارس است که در سال 2002 در چین پدیدار شد و حدود یک دهم ۸ هزار نفری که به آن آلوده شدند را به کام مرگ کشید.

فرد جدیداً مبتلا شده ساکن بریتانیاست و اخیراً هم به جایی سفری نداشته است و در حال دریافت مراقبتهای ویژه در بیمارستانی در بیرمنگام است.

جان واتسون رئیس بخش بیماریهای تنفسی وزارت بهداشت بریتانیا گفت: تأیید ابتلا به این ویروس در فردی بدون سابقه سفر به خاورمیانه نشان دهنده انتقال انسان به انسان این ویروس در بریتانیا است.

وی گفت که مورد جدید مربوط به یکی از اعضای نزدیک خانواده فردی است که روز دوشنبه مبتلا شده بود و به دلیل ضعف جسمانی در خطر بیشتری است.

از 11 مورد تأیید شده این بیماری تا به حال 5 مورد در عربستان (که 3 نفر مرده اند)، دو مورد در اردن ( که هر 2 نفر مرده اند)، 3 نفر در بریتانیا و یک نفر در آلمان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha