سلامت نیوز:‌ محققان نشان داده اند که دشواری های زندگی مدرن مانند هزینه های بالای زندگی، احساس نارضایتی جسمانی و یا حتی بدهکاری ها، موجب هدر رفتن روزانه 2 ساعت از زندگی یک فرد بزرگسال می شود.

 استرس مردم انگلیس موجب از دست رفتن 5 سال از زندگی مفید آن ها می شود، محققان نشان داده اند که دشواری های زندگی مدرن مانند هزینه های بالای زندگی، احساس نارضایتی جسمانی و یا حتی بدهکاری ها، موجب هدر رفتن روزانه 2 ساعت از زندگی یک فرد بزرگسال می شود.

استرس گذر عمر، ترس از امنیت شغلی و روابط شخصی نیز مانند ابر تیره ای در طول روز همراه میلیون ها انسان است. این مطالعه همچنین نشان داد که اضطراب شدید موجب از دست دادن تمرکز روی کار ها و در نتیجه بی خوابی های شبانه می شود، ونیز موجب بروز مشکلات بیشتر در روابط زندگی می گردد. این تحقیق که توسط "موسسه سلامت بندن" پشتیبانی مالی شد، به یافته هایی دست پیدا کرد که نشان داد یک انسان عادی، 14 ساعت در هفته، در رنج و اضطراب است. بالغ بر 45 درصد افراد مورد مطالعه اذعان نمودند که استرس و نگرانی های ناشی از زندگی مدرن، تاثیر مستقیم بر روی سلامت آن ها دارد.

آقای "پل کینان" از "موسسه سلامت بندن" در این باره گفت: این مطلب یک واقعیت بسیار تاسف آور است که استرس بر زندگی ما چیره شده است و روی کار و کیفیت خواب و استراحت و روابط شخصی ما تاثیر می گذارد. 32 درصد از مردم حتی به پزشک مراجعه نموده اند، تا استرس و اضطراب را کنترل نمایند. نگرانی هایی نظیر کمبود انرژی، ترس از روند پیری و پا به سن گذاشتن و یا استرس های کاری، در بالای لیست شایع ترین عوامل استرس اند. در حالی که نگرانی های مربوط به روابط شخصی، مانند اینکه آیا یک زوج مناسب ، پیدا می شود و یا حتی آیا هنوز در رابطه زوجین ، عشق وجود دارد، همواره ذهن بسیاری را مشغول می سازد .

در حقیقت یک فرد بزرگسال ، 6 شب از ماه تجربه بی خوابی یا بد خوابی ناشی از استرس های روزانه را دارد و از هر 4 نفر، یک نفر احساس می کند که یک نگرانی عمده در زندگی دارد که برای آن راه حل مناسبی نداشته ، یا از مواجه شدن با آن اجتناب می ورزد. یک پنجم از این افراد، دوست یا آشنایی دارند که از مسائل و مشکلاتشان فرار می کنند در حالی که یک سوم این افراد ،نگرانی هایی دارند که از زوج خود پنهان نموده اند و عمده این مشکلات به احتمال زیاد ، با مسائل مالی مربوط اند.

یک چهارم این افراد هیچ کسی را برای درد دل کردن ندارند ! و از هر 10 نفر سه نفر ، بسیاری از مسائل و مشکلات روزمره زندگی را ، در سینه خود دفن می کنند؛ تا بتوانند فقط زندگی کنند. بیش از ده درصد آنها ، مشکلات بانکی، صورتحساب های پرداخت نشده، یا نامه های باز نشده ای دارند و آن ها این موارد را در جایی دور از چشم نگه می دارند ، زیرا که از خواندن و بررسی آنها واهمه دارند. یک مورد مثبت کوچک وجود دارد و آن این است که 32 درصد از مردم مشکلات استرس زا و نگرانی های خود را به پزشک ، اعلام می کنند تا از کمک حرفه ای آن ها استفاده کنند. انگلیسی ها معتقدند که استرس بدون خسارت، زندگی آن ها را رها نخواهد کرد. آن ها می توانند این کار را با درک این واقعیت که یک مشکل وجود دارد و نباید آنقدر صبر کنند تا خیلی دیر شود و سلامتی آن ها به شدت به خطر افتد، انجام دهند. هر کسی در سال گذشته، به طور متوسط 125 روز یک نگرانی و استرس ناشی از آن را در ذهن ، تجربه کرده است.

سی مورد از بزرگترین نگرانی های مردم در انگلستان ، عبارتند از:


1- چربی دور شکم و اضافه وزن

2- پا به سن گذاشتن

3- کمبود ذخایر مالی/ نگرانی از آینده

4- تناسب اندام

5- وام و هزینه های اضافی

6- خستگی و بیحالی

7- بدهی

8- پرداخت اجاره بها و وام مسکن

9- امنیت شغلی

10- رژیم غذایی

11- نظافت منزل

12- پیدا کردن شغل جدید

13- زندگی زناشویی

14- ناخشنودی و نارضایتی کلی

15- بروز علائم پیری

16- جذابیت

17- وضعیت ظاهری

18- اهداف شغلی و تحقق آن ها

19- آیا شریک زندگی من همچنان مرا دوست دارد؟

20- آیا شریک مناسب را خواهم یافت/ آیا شریک فعلی مناسب من هست؟

21- آیا کار من مناسب شأن من است؟

22- مسائل دوستی و یا خانوادگی

23- مهارت های والدین و فرزند داری

24- اعتیاد

25- رانندگی

26- بهداشت و سلامتی حیوان خانگی

27- بهداشت و سلامتی کودک

28- احساسی که از پوشیدن یک لباس خاص ، به فرد دست می دهد

29- نگرانی در مورد اینکه من بیمار هستم و باید آزمایش  انجام دهم و یا درخواست کمک کنم

30- احتمال وجود رابطه پنهانی بین همسر با شخصی دیگر

رایج ترین اثرات تجربه شده ناشی از استرس عبارتند از :


1- بی خوابی شبانه

2- از دست دادن اعتماد به نفس

3- جر و بحث با همسر

4- کاهش اشتها

5- عملکرد ضعیف در محل کار

6- دور شدن از شریک زندگی

7- اجتناب از شرکت کردن در امور اجتماعی

8- افزایش مصرف الکل

9- خیالاتی شدن و جنون

10- حالت تهوع

زمانی که در زندگی یک فرد صرف  نگرانی ها واضطراب ها می شود، عبارت است از:


- 14 ساعت و 31 دقیقه در هر هفته

- 744 ساعت در هر  سال

- 45 هزار و 243 ساعت در طول عمر

- 1885 روز در طول زندگی

- جمعا 5.2 سال

منبع:‌ مجله پزشکی مادر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha