کارشناسان آمریکایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند که ورزش منظم و روزانه از عوامل موثر برای مقابله آلزایمر است.

سلامت نیوز:‌ کارشناسان آمریکایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند که ورزش منظم و روزانه از عوامل موثر برای مقابله آلزایمر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استفان کسیلاکی، استادیار علوم ورزشی دانشکده آموزش دانشگاه نیویورک در این باره خاطرنشان ساخت: مطالعات بیشتر تایید می‌کند که ورزش روزانه می‌تواند مانع از بروز آلزایمر شود.

به گزارش دیلی اورنج، کسیلاکی با اشاره به این مطلب که افزایش سن مهمترین عامل موثر در بروز این بیماری است، متذکر شد: بیماری آلزایمر که نوعی از اختلال زوال عقل است و به تحلیل رفتن و ضعف حافظه منجر می‌شود، این روزها به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است. بعلاوه از آنجا که جمعیت سالمندان رو به افزایش است پیش بینی می‌شود که تا سال 2050 میلادی نرخ مبتلایان به این اختلال حافظه‌ای تا سه برابر افزایش پیدا کند.

کسیلاکی مطالعات خود را در این زمینه از دو سال و نیم پیش آغاز کرده است. وی بعنوان یک زیست شناس و فیزیولوژیست ورزشی به این نتیجه رسیده است افرادی که روزانه برنامه منظم و متعادل ورزشی دارند، کمتر با خطر ابتلا به این اختلال حافظه‌ای مواجه می‌شوند چون ورزش کردن موجب کاهش تعداد و اندازه پلاک‌های مغزی می‌شود که عامل بروز آلزایمر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha