رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مقاوم سازی ساختمان‌ها در تهران برای پیشگیری از حوادث احتمالی کند پیش می‌رود و آمار بالای مراکز درمانی غیرمقاوم مهمترین مشکل ماست.

مقاوم سازی ساختمان‌های پایتخت کند پیش می‌رود/اغلب مراکز درمانی مقاوم نیستند
سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مقاوم سازی ساختمان‌ها در تهران برای پیشگیری از حوادث احتمالی کند پیش می‌رود و آمار بالای مراکز درمانی غیرمقاوم مهمترین مشکل ماست.

ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه قطعنامه‌های جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ چقدر ضمانت اجرایی دارد، اظهار داشت: در آخرین کنفرانس بین‌المللی صلیب‌سرخ در ژنو این بحث مطرح شد که باید چاره‌ای جدی اندیشیده شود تا بتوانیم جمعیت‌های ملی را درگیر کنیم و برای مراقبت از کادر درمانی تجهیزات امدادی مانند آمبولانس‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن جمعیت‌های ملی و دولت‌های آن‌ها می‌توان مسائل و مشکلات امدادرسانی در هنگام جنگ را برجسته کرد.

به گفته فقیه گروه‌های افراطی معمولاً ممکن است به رعایت نکات حقوق بشر پایبند نباشند ولی هنگامیکه دولت‌ها و جمعیت‌های ملی بر موضعی متحد شوند می‌توانند در ارائه ایمن مراقبت‌های درمانی کمک کنند.

وی تاکید کرد: ولی اینکه بگوئیم پس از هر قطعنامه‌ای همه چیز تضمین شده است چنین چیزی وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر از امضای تفاهمنامه‌ای با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته این تفاهمنامه امضا شد و براساس آن بحث پاسخگویی به حوادث در شهرهای بزرگ به هلال‌احمر سپرده شد، چون هلال‌احمر توانمندی زیادی در پاسخگویی بر حوادث دارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا در طول سه سال بتوانیم به پروتکل خوب و دوره‌های آموزش‌های مناسب در سطح جهانی برای پاسخگویی به حوادث در شهرهای بزرگ برسیم.

فقیه همچنین در مورد وضعیت مقاوم سازی ساختمان‌های پایتخت در برابر حوادث احتمالی مانند زلزله گفت: مقاوم‌سازی بهترین راه پیشگیری در برابر حوادث طبیعی است و در تهران این کار خیلی کند پیش می‌رود و ساختمان‌های غیرمقاوم مهم‌‌ترین مشکل پیش روی ماست. همچنین تعداد مراکز درمانی غیرمقاوم هم زیاد است و باید برای آن فکر جدی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha