عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از دریافت احتمالی فرانشیز در نسخه جدید ۰۲ طرح پزشک خانواده، گفت: این موضوع با روح و هدف اولیه طرح پزشک خانواده یعنی بهینه سازی ارائه خدمات پزشکی به خانواده ها در تضاد است.

سلامت نیوز:‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از دریافت احتمالی فرانشیز در نسخه جدید ۰۲ طرح پزشک خانواده، گفت: این موضوع با روح و هدف اولیه طرح پزشک خانواده یعنی بهینه سازی ارائه خدمات پزشکی به خانواده ها در تضاد است.

شهلا میرگلو بیات در گفت وگو با خانه ملت، در مورد برخی اظهارات مطرح شده در مورد دریافت فرانشیز در نسخه جدید ۰۲ طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: این طرح ظاهرا قرار است در دو استان قزوین و مازندران به صورت پایلوت اجرا شود، اما نهایی شدن آن امری بعید به نظر می رسد چرا که منابع مالی این طرح هنوز مهیا نیست و در مورد اجرایی شدن صحیح این طرح نیز موانعی وجود دارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی،  در تشریح موانع اجرایی شدن نسخه ۰۲ طرح پزشک خانواده، افزود: در کنار تأمین اعتبار که مهم ترین دغدغه برای اجرایی شدن صحیح طرح پزشک خانواده است، در این طرح مواردی نظیر سطح بندی ارائه خدمات و پزشکان نیز مشخص نیست.

میرگلو بیات افزود: اگر قرار باشد در نسخه جدید ۰۲ طرح پزشک خانواده مبلغی به عنوان فرانشیز دریافت شود، این مسئله با روح طرح پزشک خانواده در تضاد خواهد بود زیرا هدف از اجرایی شدن این طرح بهینه سازی ارائه خدمات پزشکی به اقشار مختلف جامعه است.

وی برخی شائبه ها مبنی بر دریافت حقوق بسیار کم پزشکان طرح پزشک خانواده را با واقعیت منطبق ندانست و گفت: اگرچه اجرای این طرح با کمبود اعتبار روبرو است اما دریافت حقوق های ۱۱ هزار تومانی در طول سه ماه فعالیت پزشکان خانواده که از سوی برخی رسانه ها عنوان می شود نمی تواند واقعیت داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا با مرتفع شدن مشکلات پیش روی طرح پزشک خانواده، این طرح که می تواند ترسیم کننده آینده نظام سلامت کشور و نقطه عطفی در ارائه خدمات پزشکی به ملت باشد، هرچه سریع تر به مراحل پیاده سازی سراسری نزدیک و به درستی به اجرا درآید.

گفتنی است، نحوه اجرایی شدن صحیح طرح پزشک خانواده دغدغه های فراوانی را برای مسئولان و کارشناسان عرصه بهداشت و درمان فراهم کرده است که مهم ترین این دغدغه های تأمین اعتبارات مالی لازم برای درست اجرا شدن این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha