سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: بیمارستان‌های جایگزین بهترین راه‌حل برای مواقعی است که زلزله رخ می‌دهد و بیمارستان‌ها فرسوده هستند.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس افزود: بحث مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها در برابر زلزله‌هایی که در تهران رخ می‌دهد در سال‌های اخیر بسیار مطرح شده است و بر روی آن کارهای تحقیقاتی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بهترین راه‌حل برای مقابله با زلزله جایگزین کردن بیمارستان‌های جدید به جای بیمارستان‌های فرسوده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: باید به دنبال راه‌حلی باشیم که کمترین هزینه را در پی داشته باشد بنابراین باید بیمارستان‌های جایگزین را طراحی کنیم که هم‌اکنون برای بیمارستان شهدای تجریش، بیمارستان جایگزین انتخاب شده است فقط باید تسهیلاتی برای آن در نظر بگیریم تا به سرعت جایگزین شوند.

ابوالقاسمی اظهار کرد: بحث جایگزین کردن بیمارستان‌ها حدود 7 تا 10 سال طول می‌کشد که یا باید وام بانکی به بیمارستان‌ها داده شود و از طریق بودجه دولتی اقساط آن پرداخت شود یا آنکه بیمارستان‌های جدیدی احداث شود که با استاندارد‌سازی زلزله هماهنگ باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این در حالی است که اکثر بیمارستان‌های تهران نیاز به بیمارستان‌های جایگزین دارند چرا که با توجه به هزینه‌های ساخت بیمارستان‌های جدید و همچنین به دلیل اینکه اغلب بیمارستان‌ها عمر 30 تا 40 ساله دارند و مقاوم سازی آن‌ها در برابر زلزله پر هزینه است بهتر است به دنبال بیمارستان‌های جایگزین برای آن‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha