سلامت نیوز: محققان سوئدی دریافتند که مصرف زیاد کلسیم ممکن است با خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی همراه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان سوئدی در تحقیقات جدید خود دریافتند که زنانی که روزانه از مکمل‌های کلسیم بیش از 1400 میلی‌گرم در روز مصرف می‌کنند ممکن است با خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی مواجه شوند.

به گزارش پایگاه خبری هلث‌دی نیوز آمریکا، هم مردان و هم زنان به منظور جلوگیری از دست رفتن استخوان، کلسیم مصرف ‌می‌‌کنند. یافته‌های جدید از تحقیقات اخیر دیگر همچنین نشان داد که مردان نیز با مصرف کلسیم با خطر افزایش مرگ و میر ناشی از آن روبرو خواهند بود.

دکتر گریگ فونارو سخنگوی انجمن قلب آمریکا گفت: بسیاری از افراد مسن به منظور جلوگیری از دست رفتن استخوان خود در رژیم غذایی خود کلسیم را افزایش دادند یا گمان داشته‌اند که افزایش کلسیم در رژیم غذایی با یا بدون ویتامین D می‌تواند سلامت قلبی عروقی را بهبود بخشد.

وی افزود: با این وجود تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف زیاد کلسیم نه تنها سلامت قلب و عروق را بهبود نمی‌بخشد بلکه ممکن است باعث خطر بیشتری از مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی و عروقی همراه باشد.

تیم محققان به رهبری دکتر کارل میچائلسون استاد بالینی گروه علوم ارتوپدی جراحی در دانشگاه اوپسالا در سوئد بیش از 61 هزار زن را مورد تجریه و تحلیل قرار دادند.

محققان با بیش از 19 سال پیگیری دریافتند که 12 هزار زن فوت شده که تقریبا 4 هزار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و  در حدود 1900 بیماریهای قلبی و 1100 سکته مغزی بوده است.

محققان دریافتند که بیشترین نرخ مرگ و میر در میان زنانی بوده است که روزانه 1400 میلی گرم کلسیم مصرف کرده بودند. بعبارتی دیگر زنانی که کمتر از 600 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کرده بودند نیز در معرض خطر مرگ بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha