سلامت نیوز: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با عنوان این مطلب که سازمان نظام پزشکی هیچگونه قدرت اجرایی در نظام سلامت کشور ندارد، خواستار اصلاح قانون نظام پزشکی شد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: قانونی که برای سازمان نظام پزشکی نوشته شده است مشکلاتی دارد و نمی تواند خواسته های جامعه پزشکی و مردم را تامین کند.

وی افزود: انتظار می رود سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین و تنها خانه صنفی جامعه پزشکی کشور بتواند مدافع حقوق پزشکان و مردم باشد و انتظارات و توقعات معقول آنها را برآورده سازد.

خسرونیا با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر سازمان نظام پزشکی فقط یک عضو مشورتی است و قدرت اجرایی ندارد، ادامه داد: نمایندگان مجلس باید با تغییراتی در قانون این سازمان، شرایطی به وجود بیاورند تا نظام پزشکی مانند سایر اصناف کشور مدافع حقوق مردم و جامعه پزشکی باشد.

وی با اعلام اینکه سازمان نظام پزشکی در مقابل دو قوه قدرتمند مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت قرار دارد، افزود: این سازمان هیچگونه قدرت تصمیم گیری و اجرایی ندارد و به همین دلیل موجبات دلخوری و گلایه جامعه پزشکی از سازمان نظام پزشکی به وجود آمده است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مشکلاتی که در سرانه بهداشت و درمان کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه وضعیت درمان در بیمارستانهای دولتی چندان مطلوب نیست و همین مسئله باعث شده تا مردم این مشکلات از چشم پزشکان ببینند. همچنین قرار بود در مسیر اجرای برنامه پزشک خانواده، ارائه خدمات به مردم رایگان باشد اما شنیده شده که قرار است فرانشیز دریافت کنند که این موضوع نیز باعث می شود تا مردم نظر مساعدی نسبت به جامعه پزشکی نداشته باشند در حالی که هیچ تقصیری متوجه پزشکان نیست.

خسرونیا تاکید کرد: از همین رو، انتظار می رود که قانون سازمان نظام پزشکی به گونه ای اصلاح و طراحی شود تا بتواند هم مدافع حقوق جامعه پزشکی و هم مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha