سلامت نیوز: ایجاد بیمه مشترک بین کشور ها برای ارائه خدمات درمانی می تواند در زنده کردن صنعت توریسم درمانی اثر بسزایی داشته باشد.

دکتر حسن راشکی دبیر کمیته گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: توریسم پزشکی چند سالی است که در عرصه حیاتی مطرح شده که در حال حاضر کشورهایی همچون هندوستان، تایلند، سنگاپور و ترکیه در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند که بسیار موفق هم بوده اند.

وی گفت: در کشورهایی همچون عراق، افغانستان، و پاکستان ارائه خدمات در زمینه هایی همچون کلیه، قلب و عروق، ارتوپدی و چشم بسیار ضعیف است بنابراین مردم این کشور ها بیشتر برای گرفتن خدمات بیشتر و زمان کمتر به چنین کشورهایی سفر می کنند.

وی با بیان اینکه بازاریابی و تبلیغات در سلامت توریسم درمانی حرف اول را می زند عنوان کرد: کشوری مثل اردن که یک کشوری کوچک در مقایسه با ترکیه است توانسته بیماران زیادی را از عراق و آذربایجان برای گرفتن خدمات درمانی جذب کند ،در واقع ترکیه سالانه یک میلیون مراجعه کننده برای گرفتن خدمات دارد ولی اردن که یک سوم ترکیه است سالانه به 700 تا 800 هزار بیمار از کشورهای دیگر، خدمات درمانی ارائه می دهد.

راشکی با تأکید بر این  كه ترکیه و اردن از صنعت توریسم درمانی  به ترتیب بیش از 6 میلیارد دلار و 2 میلیارد دلار درسال درآمد کسب می کنند اظهار داشت: کشور ما هم توانمندی های زیادی دارد که قابل رقابت با ترکیه از نظر تجهیزات و دانش پزشکی است.

راشکی در ادامه یکی از روش های زنده کردن صنعت توریسم درمانی را وجود بیمه مشترک بین برخی از کشورها عنوان و تصریح کرد: باید سازمان های بیمه خصوصی به این بحث وارد شوند که درحال حاضر یک کمپانی بیمه در آمریکا با مکزیک یک بیمه متشکر ایجاد کرده اند که افرادی که در آمریکا زندگی می کنند با این بیمه مشترک می توانند در مکزیک هم از خدمات بیمه ای خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایران هم می تواند یک بیمه مشترک با کشورهایی همچون آذربایجان و عراق منعقد کند تا بیماران را برای گرفتن خدمات درمانی در کشورمان جذب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha