سلامت نیوز : «تغییرات پی‌درپی در وزارت بهداشت، نه تنها نشان از سوءمدیریت دارد بلکه تنها تسلط باندبازی‌های سیاسی در این وزارتخانه را نشان می‌دهد.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ؛ کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس، با گفتن این جملات به صورت صریح تغییرات پی‌درپی در وزارت بهداشت را مورد نقد قرار می‌دهد. در واقع، باوجود این‌که کم‌تر از دو ماه است که محمدحسن طریقت سرپرستی وزارت بهداشت را در دست گرفته است و تنها چند ماه هم از عمر دولت دهم باقی مانده، اما در همین مدت کوتاه طریقت شش نفر از مسئولان وزارت بهداشت را برکنار کرده و افراد جدید را در پست‌های مختلف مدیر‌کل دفتر وزارتی، رییس حراست، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی، رییس شورای رسیدگی به تخلفات اداری و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و نماینده وزارت بهداشت در سازمان نظام پزشکی، منصوب کرده است.

این تغییر و تحولات در حالی انجام می‌شود که در چند ماه اخیر، حوزه سلامت و بهداشت کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده و این مشکلات تا حدی پیش رفت که صحبت از ورشکستگی بیمارستان‌ها و نبود بسیاری از داروها به صورت جدی مطرح شد و گریبان جامعه ایران را گرفت. با تمام این احوال، تغییر و تحولات در وزارت بهداشت ادامه دارد.
پیرموذن در این رابطه می‌گوید: «رابطه ثبات مدیریت با داشتن بهره‌وری و راندمان مناسب در هر وزارتخانه‌ای، رابطه‌ای مستقیم است. ما از سرپرست وزارت بهداشت انتظار داشتیم به تجربه افراد بها بدهد و با توجه به محدود بودن زمانی که از عمر دولت باقی مانده تنها به فکر حل مشکلات سلامت مردم باشد و انرژی و امکانات بهداشت را در این راه به کار بگیرد نه این‌که اسیر باند بازی‌های درون وزارتخانه‌ای بشود و مرتب مسئولان را تغییر دهد.»

او ادامه می‌دهد: «چنین تغییرات و تحولاتی در زمینه بهداشت، تنها مشکلات مردم را دوچندان می‌کند. اما شکی هم در این موضوع نیست که تغییرات وزارت بهداشت به دلیل باندبازی‌های سیاسی این وزارتخانه است. در وزارت بهداشت دو گروه مختلف وجود دارد. گروهی که به نوعی با وزیر سابق بهداشت هم جهت هستند و گروه دیگری که مخالف وزیر سابق هستند و وجود این دو گروه مختلف در وزارت بهداشت، عزل و نصب‌های متعدد را به همراه آورده.»

پیرموذن می‌گوید: «سرپرست وزارت بهداشت به اعتقاد ما باید محتاطانه و منطقی رفتار می‌کرد نه این‌که در باندبازی‌های سیاسی دخالت می‌کرد. حوزه سلامت، با جان مردم در ارتباط است و نباید این طور به صورت غیرمنطقی با آن برخورد شود.»

از دیگر طرف، عابد فتاحی نماینده مردم اورمیه در مجلس می‌گوید: «ما واقعا نیاز داریم افراد با تجربه، تصدی وزارت بهداشت را در دست بگیرند. حوزه سلامت، حوزه‌ای است که بسیار حساس است و نمی‌توان با آن به صورت غیرمنطقی و بدون برنامه‌ریزی شده برخورد کرد.»

او ادامه می‌دهد: «تنها چند ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است، ممکن است بعد از این انتخابات فردی که آقای احمدی‌نژاد تایید می‌کنند سر کار بیاید و ممکن است این اتفاق هم نیفتد اما و در هر حال، ما چند ماه بعد، دولت جدیدی خواهیم داشت که تمام مدیریت‌ها در آن تغییر می‌کند پس دیگر دلیلی ندارد که در این زمان کوتاه، مرتب مدیران در وزارت بهداشت تغییر کنند.»فتاحی به این نکته هم اشاره می‌کند: «زمانی که مدیر جدیدی در وزارتخانه سر کار بیاید، این مدیر معاونانش را تغییر می‌دهد و همین‌طور سلسله مراتب تغییر می‌کند تا به شهرستان‌ها می‌رسد و چنین اوضاعی، به هم ریختگی و بی‌نظمی در حوزه بهداشت را چند برابر می‌کند.»

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس به نکات دیگری هم اشاره می‌کند: «تغییر و تحولات وزارت بهداشت متاسفانه از مسائل سیاسی و باندبازی‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد از جمله دو باند مختلفی که مخالف و موافق وزیر سابق بهداشت هستند ناشی می‌شود و در این عزل و نصب‌ها به تجربه افراد بهایی داده نمی‌شود و با مشکلات سلامت مردم در حال حاضر، در این وزارتخانه جدی برخورد نمی‌شود و سلامت مردم فدای باند‌بازی‌های سیاسی شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha