شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 67429
سلامت نیوز : مصرف زیاد شیرینی تنها عامل بروز دیابت نوع دو نیست و صرفا کاهش مصرف شیرینی و شکلات برای مصونیت از ابتلا به دیابت کافی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به گفته متخصصان، وقتی بدن به خوبی قند را هضم و جذب نمی کند، میزان قند خون افزایش می یابد. عوامل متعددی مانند برنامه کاری، الگوی خواب و حتی نوع شامپویی که شما از آن استفاده می کنید ممکن است در این امر دخیل باشد.

مصرف چربی حیوانی را کاهش دهید؛اگر بیماری دیابت شما مشخص شده است یا در معرض این بیماری هستید، حذف چربی از برنامه غذایی مهم تر از حذف قند است. زیرا کربوهیدرات به محض رسیدن به جریان خون به گلوکز شکسته می شود و عضلات آن را جذب می کند و از آن به عنوان سوخت استفاده می کند. به گفته متخصصان، در فرد مبتلا به دیابت راه ورود به سلول از طریق ذرات چربی حالت چسبندگی پیدا می کند. سلول ها در برابر انسولین مقاومت می کند و در نتیجه قند در خون تراکم می یابد.

بنابراین برای دفع چربی ها از سلول و افزایش توان بدن در جذب قند به طور موقت گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ را از برنامه غذایی خود حذف و مصرف روغن گیاهی را به ۲گرم در هر وعده محدود کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha