بررسی ها نشان می دهد استفاده از داروهایی که در کاهش کلسترول خون موثر هستند نقش قابل ملاحظه ای در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی ، نتیجه تحقیقاتی که از سال 2002 شروع شده  نشان می دهد ، استفاده از داروهای کاهش کلسترول می تواند در مواردی حتی تا 80 درصد از بروز آلزایمر جلوگیری کند.

در این تحقیقات، مغز 110 آمریکایی 65 تا 79 ساله، پس از مرگ مورد آزمایش های مختلف قرار گرفت.  لازم به ذکر است که این نخستین باری بود که مغز افرادی که استاتین مصرف کرده بودند با مغز افرادی که این دارو را مصرف نکرده بودند ، مقایسه می شد.

آزمایش های قبلی نشان می دادند که بیماری آلزایمر ممکن است ناشی از اشکال در جریان خون و تغییرات رگ ها در مغز باشد و داروهای ضد چربی  ممکن است به جلوگیری از این مساله کمک کند.

بر اساس این گزارش ، در حال حاضر 3 میلیون انگلیسی  از داروهای ضد چربی موسوم به استاتین ها استفاده می کنند و اگر تاثیر این داروها در جلوگیری از آلزایمر مسلم شود، تعداد استفاده کنندگان از این داروها به 6 میلیون نفر خواهد رسید.

متخصصان توصیه می کنند، داروهای ضد چربی (استاتین ها ) نباید خودسرانه مصرف شوند زیرا دارای عوارضی است و پزشک متخصص باید نیاز فرد به دارو را تشخیص دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha