آن‌ها که رد صلاحیت می‌شوند لزوما آدم‌های بی‌صلاحیتی نیستند، بلکه فقط در انتخابات نمی‌توانند به عنوان نامزد شرکت کنند.

ملاک رد صلاحیت‌های انتخابات نظام پزشکی، استعلام‌های پنج گانه نبود
سلامت نیوز :  استعلام‌های ۵ گانه محترم و نظراتشان دریافت شد، اما در کنار این موارد، مدارک و مستنداتی به هیئت ارایه و در ‌‌نهایت منجر به رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر پزشکی ؛ مراد هاشم زهی با اعلام این مطلب افزود: بررسی صلاحیت افرادی که کاندیدای انتخابات نظام پزشکی بودند با دقت و صرف وقت بسیار انجام گرفته در مورد برخی اشخاص حتی چند بار دقیق‌تر بررسی انجام شد، با توجه به اینکه ارزش‌های اسلامی به ما حکم می‌کند که نسبت به قضاوت حساستر باشیم، بنابراین با وجدانی آسوده اعلام می‌کنم، نتیجه بررسی‌ها کاملا دقیق و براساس مستندات بوده است.

وی در بخشی از این گفت‌و‌گو در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه شما گفته‌اید کسی که صلاحیتش در مجلس از طرف شورای نگهبان تایید نشده شایستگی حضور در نظام پزشکی را ندارد و این برخلاف نظر مقام معظم رهبری در خصوص صلاحیت کاندیدا‌ها که عنوان فرمودند: «اعلام می‌کنم، همه بدانند آن‌ها که رد صلاحیت می‌شوند لزوما آدم‌های بی‌صلاحیتی نیستند، بلکه فقط در انتخابات نمی‌توانند به عنوان نامزد شرکت کنند اما ممکن است، مقامی که او را رد صلاحیت کرده اشتباه کرده باشد و یا ممکن است صلاحیت‌های فراوان دیگری در زمینه‌های دیگر داشته باشد»

بنابراین نتیجه بررسی انتخابات نمایندگی منافاتی با حضور در انتخابات نظام پزشکی ندارد، تصریح کرد: جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی به جهت اهمیت اگر از نمایندگان جامعه پزشکی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. در واقع اهمیت آن زیاد است.

نماینده مردم نهبندان اذعان داشت: همه مسئولان و صاحبنظران تاکید بر قانون اساسی دارند در کنار این موضوع احترام به حق و حرمت افراد بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، برای انتخاب و تایید کاندیدا‌ها، تعهد، تدین و التزام به ولایت مطلقه فقیه و همچنین ارزش‌های انقلاب اسلامی و تخصص ملاک می‌باشد اما در کنار این موارد باید به مستندات و مدارکی که دریافت می‌شود نیز توجه ویژه داشت.

وی در بخش دیگر این گفت‌و‌گو در مورد دستور رییس جمهوری در مورد بررسی و تجدید نظر در روند تایید صلاحیت در انتخابات نظام پزشکی، تاکید کرد، نظر رییس جمهوری محترم است اما اعلام کنم، در کنار استعلام‌های ۴یا ۵ گانه براساس منابع و مستنداتی که ارایه می‌شود که حتی نتیجه این استعلام‌ها نبوده اما، مستند و واقعی است، مورد توجه قرار می‌گیرد و ضروری است که دقیق بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: من طرح بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی در شورای نگهبان را در کمیسیون حتما مطرح خواهم کرد تا از اعمال هر نفوذی کاملا به دور بوده و تصمیم گیری براساس تصمیم شورای نگهبان باشد.

هاشم‌زهی در خاتمه در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه آیا اعمال نفوذ فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جهت گیری تایید یا رد صلاحیت‌ها تاثیر داشته است گفت: شاید شما با تاکیدی که در مورد یکی از رد صلاحیت‌ها دارید این سوال جهت دار را می‌پرسید، اما یقین داشته باشید که این فراکسیون هیچ تاثیری نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha