قطعا ادامه این وضعیت، منجر به بروز تنش های بیشتر و تعویق در برگزاری انتخابات نظام پزشکی خواهد شد که این مسئله نه به نفع مجموعه کشور و نه جامعه پزشکی است.

سلامت نیوز : دکتر علی تاجرنیا در گفتگو با مهر به موضوع نامه احمدی نژاد برای بررسی وضعیت کاندیداهای رد صلاحیت شده در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشوز اشاره کرد و افزود: شروع انتخابات با حضور ائتلاف 1+2 شروع شد و متعاقب آن بیانیه دکتر صدر در واکنش به گزارش یکی از سایتهای خبری، باعث شد تا فضای این انتخابات سیاسی تر شود.

وی با اشاره به حضور اصولگرایان در این انتخابات، گفت: با توجه به اینکه دو گروه از اصولگرایان نزدیک به دولت و منتقد دولت در این انتخابات حاضر شده اند، یک اتفاق غیرقابل پیش بینی برای آنها رخ داد و آن تسویه حساب انتخاباتی بود

تاجرنیا به ترکیب هیئت نظارت که 4 به 3 به نفع جریان منتقد دولت بود، اشاره کرد و افزود: این وضعیت باعث شد تا در نهایت دکتر صدر توسط این هیئت نظارت رد صلاحیت شود

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی در ادامه به ماجرای نامه رئیس جمهور برای بررسی رد صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: بعد از رد صلاحیت هایی که برای برخی از کاندیداها رخ داد، امید داشتند که تغییراتی در این رد صلاحیت ها صورت بگیرد اما یکی از کاندیداها وقتی نا امید شد، به محض بازگشت رئیس جمهور از سفر مصر، نزد آقای احمدی نژاد رفته و هشدار داد که با این رد صلاحیتها، لیست مورد حمایت کاندیدای ائتلاف 1+2 برنده این انتخابات خواهد بود و این می تواند به مثابه تسخیر اولین خاکریز قبل از انتخابات ریاست جمهوری باشد

وی در ارتباط با نامه رئیس جمهور برای بررسی مجدد کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات نظام پزشکی، اظهارداشت: رویکرد احمدی نژاد در این نامه بیش از اینکه در دفاع از حقوق جامعه پزشکی باشد، منازعات جریانهای سیاسی است. زیرا، انتظار این بود که رئیس جمهور یک ماه قبل که اعتراضات نسبت به رد صلاحیت ها شروع شد، تصمیماتی می گرفت.

تاجرنیا در ارتباط با موضع جامعه پزشکی بعد از نامه رئیس جمهور، گفت: جامعه پزشکی نسبت به این برخوردها و پاسخ ها، با تردید نگاه می کند که تا چه اندازه در راستای دفاع از حقوق چامعه پزشکی است.

وی در خصوص پیامدهای ادامه این روند که می تواند برگزاری انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد، افزود: قطعا ادامه این وضعیت، منجر به بروز تنش های بیشتر و تعویق در برگزاری انتخابات نظام پزشکی خواهد شد که این مسئله نه به نفع مجموعه کشور و نه جامعه پزشکی است.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی با عنوان این مطلب که در این زمینه قانون همه چیز را مشخص کرده است و اگر اعتراض و شکایتی وجود دارد باید از طریق قانونی دنبال شود، گفت: در هیچ کجای قانون، برای رئیس جمهور شان ابطال انتخابات دیده نشده است و اگر این اتفاق بیافتد، بی اعتمادی در نزد جامعه پزشکی ایجاد خواهد شد.

تاجرنیا ادامه داد: تحلیل من این است که هیئت نظارت بر انتخابات برای دفاع از حیثیت خود اجازه تغییر در آرای صادر شده را نخواهد داد و این بازی برنده ای نخواهد داشت جز اینکه اختلافات بیشتر شده و بیش از اندازه سیاسی خواهد شد.

وی گفت: اگر قرار باشد صلاحیت دکتر صدر در هیئت نظارت بر انتخابات تایید شود، این سئوال پیش می آید که چرا قبل از نامه رئیس جمهور چنین کاری انجام نشد.

تاجرنیا گفت: به نظر بنده این موضوع یک سناریو از پیش نوشته شده است تا انتخابات نظام پزشکی به تعویق بیافتد و دکتر صدر همچنان تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری بر مسند ریاست سازمان نظام پزشکی باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha