شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 67444
سلامت نیوز : همه ما برای داشتن زندگی شاد و آرام، به امیدواری احتیاج داریم. اتفاق مهمی که به ما کمک می‌کند تا هر روز صبح به بهانه رسیدن به رویاها و آرزوهایمان چشم باز کنیم و تا شب برای رسیدن به تمام آنها، تلاش کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان ؛ امید و امیدواری، مهم‌ترین ویژگی انسان‌های موفق است و تمام پزشکان و روانشناسان توصیه می‌کنند که برای رسیدن به زندگی سالم و شاد، همیشه راهی برای امید در قلب خود باز بگذاریم. گزارشی که می‌خوانید، ترفندهای ساده‌ای است که کمک می‌کند تا امید را به زندگی هدیه بدهیم.
 
به دیگران کمک کنید. کمک‌کردن هم به شما احساس بخشش، توانمندی و اعتماد به‌نفس می‌دهد و هم باعث می‌شود زندگی دیگران را ببینید و در مقایسه مشکلات، ذهن بازتری نسبت به زندگی خودتان داشته باشید.
 با این کمک کردن‌ها، دوستان خوبی هم در زندگی پیدا می‌کنید که هم امنیت خاطر می‌آورند و هم مشاور و همراهانی برای روزهای سخت خواهند شد.
 
اطراف خود را با آدم‌های امیدوار پر کنید و اجازه دهید همه از خوبی‌ها و خوشی‌های زندگی با شما حرف بزنند. دیدن انسان‌های موفق و راضی و لبخند به لب، تاثیر خوبی در زندگی می‌گذارد و شما را وادار می‌کند تا از تجربه‌های آنها برای رسیدن به موفقیت و امیدواری استفاده کنید.
 
مطمئن باشید همه‌چیز درست می‌شود و یک روز خوب می‌آید. با این اطمینان قبلی، در روزهای سخت و دردناک، ‌انگیزه بیشتری برای گذر از سختی دارید. اما قبل از رسیدن به این باور قبلی به خودتان تمام سختی‌هایی که پشت سر گذاشتید را یادآوری کنید تا همه‌چیز درست می‌شودها، یک خیالبافی کودکانه نباشد.
 
تعهد داشته باشید. به خودتان تعهد بدهید که امیدوار می‌مانید و برای امیدواری برنامه‌ریزی می‌کنید. این مهم‌ترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید و برای داشتنش، قلب و ذهن خود را بسازید. هیچ‌وقت فراموش نکنید که نگاه مثبت و هدفمند، یک‌‌شبه در شما ایجاد نمی‌شود و برای داشتنش باید روزها و ساعت‌های زیادی به دنبال ‌ایده‌ها و هدف‌های مهم بگردید و برای شادی و ‌انگیزه هم تلاش کنید.
 
با ناامیدی‌ها کنار بیایید و بدانید که مقطعی هستند. در روزهای ناامیدی برای خودتان تکرار کنید که زندگی پر از تناقض است و این روزها می‌گذرند و روزهای بهتر می‌آیند. باور کنید دنیا، جایی برای تغییر است و هیچ‌وقت همه‌چیز ثابت نمی‌ماند.  وقتی به تغییر باور داشته باشید، در روزهای ناامیدی و سردرگمی، پریشان نمی‌شوید و خودتان را نمی‌بازید.
 به این ترتیب، قدرت و توان بیشتری برای گذر از روزهای سخت ناامیدی پیدا می‌کنید و ناگهان به روزهایی می‌رسید که با قلبی آرام و مطمئن در حال حرکت به سمت اهداف تازه هستید و به سختی‌ها لبخند می‌زنید و آنها را پشت‌سر گذاشته‌اید.
 
دفترچه‌ای داشته باشید و هر روز، پنج اتفاق و بهانه‌ای که برای شما خوشایند و دوست‌داشتنی هستند را بنویسید. لازم نیست این فهرست دوست‌داشتنی‌ها پر از اتفاقات بزرگ مثل گرفتن مدرک دانشگاهی خوب، قرارداد بزرگ مالی و... باشد. این اتفاق‌ها می‌توانند به سادگی گوش‌دادن به یک موسیقی خوب، همراهی با یک دوست و رفیق قدیمی و... باشد. دوست‌داشتنی‌های زندگی را به خودتان یادآوری کنید و نوشتن این فهرست پنج‌تایی را مهم‌ترین وظیفه روزانه خود بدانید.
 
هرچندوقت یک‌بار، سفری به درون خود داشته باشید و سوال‌های مهمی را از خود بپرسید. سوال‌هایی که از شما می‌خواهند تا تکلیف‌تان را با زندگی‌ای که دارید، روشن کنید و ببینید کجای زندگی ایستاده‌اید، چقدر از زندگی‌تان رضایت دارید، چه کمبودهایی دارید، چه خوشبختی‌هایی اطراف شما وجود دارد و... این ترفند یک نوع خلوت درونی است. شما خودتان با خودتان تنها می‌مانید و در این تنهایی به تمام آن‌چیزی که امروزتان را ساخته فکر می‌کنید.  با این فکر کردن، هم جنبه‌های خوب زندگی را پیدا می‌کنید و هم جنبه‌های نه‌چندان مثبت را و می‌توانید با یک پاکسازی ذهنی و عملی، روزهای بهتری را در آینده برای خودتان بسازید و نگاه امیدواری داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha