مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران گفت بیماران مبتلا به آلزایمر با مراجعه به انجمن آلزایمر ایران و تشكیل پرونده دراین انجمن دستبند شناسایی دریافت می‌كنند.

"معصومه صالحی" روز دوشنبه در گفت‌وگو با  ایرنا با اعلام این خبر افزود با ثبت نام بیمار در بانك اطلاعات انجمن آلزایمر ایران فرد ثبت نام شده دستبندی به نام دستبند شناسایی می‌گیرد و كلمه فراموشكار و شماره ثبت یا كد بیمار بر روی دستبند حك می‌شود.

وی گفت خانواده‌هایی كه دارای بیمار مبتلا به آلزایمر هستند و نگران خروج از منزل و گم شدن وی هستند باید اطلاعات لازم و سابقه بیماری‌های او را قبلا به اطلاع انجمن آلزایمر ایران برسانند.

این اطلاعات شامل نام، آدرس، اطلاعات مهم پزشكی در مورد بیمار (مثل سابقه بیماری، نام داروهای مصرفی) دفعات گم شدن یا محل‌هایی كه احتمال سرگردان شدن شخص می‌رود و شماره تلفن تماس می‌باشد.

صالحی یادآور شد اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به آلزایمر برای انجمن آلزایمر قابل دسترسی است و در صورت گم شدن بیمار با تماس با انجمن و بیان كد شناسایی، بیمار شناسایی و به خانواده تحویل داده می‌شود.

وی افزود ثبت نام بیماران برای تهیه دستبند شناسایی داوطلبانه بوده و علاقه‌مندان به تهیه این دستبند می‌توانند با روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران به شماره‌های ‪ ۴۴۶۳۰۶۵۲‬و ‪ ۴۴۶۳۳۵۵۵‬تماس بگیرند.

رئیس انجمن آلزایمر ایران در خصوص انجام این كار گفت هدف از طرح این برنامه مشاركت دادن ماموران پلیس در بازگرداندن به موقع افراد مبتلا به آلزایمر به منزل است.

سرگردانی و عدم تشخیص مكان و زمان بطور مكرر در بیماران مبتلا به آلزایمر بروز می‌كند در حالیكه بیماران از رفتار خود آگاه نیستند این سرگردانی در هر ساعتی از روز یا شب می‌تواند رخ دهد و حتی باعث گم شدن بیمار در حیاط منزل خود شود.

زمانیكه بیمار از گم شدن خود آگاه می‌شود به شدت دچار بیقراری می‌شود و این ترس و هراس بطور مداوم افزایش می‌یابد و همین موضوع پریشان حالی او را بیشتر می‌كند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha