اعضای هیئت نظارت حتما به این موضوع توجه دارند که می بایست بررسی ها منطبق با اصول شرعی و قانونی بوده و براساس استعلام های 5 گانه بررسی و نتیجه گیری انجام شود و نه براساس مشکل شخصی با افراد.

سلامت نیوز: اعضای هیئت نظارت حتما به این موضوع توجه دارند که می بایست بررسی ها منطبق با اصول شرعی و قانونی بوده و براساس استعلام های 5 گانه بررسی و نتیجه گیری انجام شود و نه براساس مشکل شخصی با افراد.
دکتر سلیمان عباسی با اعلام این مطلب در گفت و گوبا خبر پزشکی همچنین ضمن تاکید بر حفظ آرامش و توجه به ارزش ها در این انتخابات افزود: سازمان نظام پزشکی متشکل از افراد فرهیخته و نخبگان مورد احترام جامعه می باشند، با توجه به این جایگاه انتظار مردم و حکومت از این قشر بیشتر می باشد لذا باید احساس مسئولیت بیشتری با توجه به این احترام، محبوبیت و مقبولیت در برابر خواسته های مردم و ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشند، از بروز ناآرامی پیشگیری کرده و با توجه به ارزش و سوابق افراد تلاش کنند اگر اعتراض وجود دارد با کمال سعه صدر و نه نگاه غیر عادلانه به آن توجه کرده و بررسی نمایند تا حقی تضییع نگردد.
وی در خصوص بررسی صلاحیت ها عنوان کرد: نامزدهای حاضر در این انتخابات در وهله اول می بایست به لحاظ سوابق اجرایی ، توانمندی های ویژه از جمله تعامل با دستگاههای مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت داشته و بتوانند سکان دار خوبی برای سازمان نظام پزشکی به عنوان قدرتمندترین و بزرگترین سازمان غیردولتی کشور باشد و این محال نیست مگر فردی که توانایی، تجربه، سابقه ارزشمندی و به لحاظ فنی و تخصصی ، قابلیت های لازم و ضروری را برای این مسند داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر کسی پرونده ناشایست ناشی از عمکرد سالها در بررسی گذشته اش وجود ندارد، دلیلی برای رد صلاحیت نیست، بنابراین اگر رد صلاحیت شود بهتر است با ارزیابی شرعی و قانونی مجدداً ورود در عرصه رقابت را داشته باشد.
نماینده مردم گنبدکاووس افزود: مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری باید کاری کنیم که با گفتمان صحیح و اصولی و حفظ آرامش انتخاباتی شایسته داشته باشیم به ویژه در شرایط حاضر می بایست انتخاباتی شایسته و در شأن و منزلت پزشکان به عنوان معتمدین مردم در حوزه سلامت داشته باشیم.
دکتر عباسی در بخش دیگر این گفت و گو ضمن تاکید بر اینکه ارزیابی نامزدهای انتخاباتی باید منطبق با اصول شرعی و قانونی باشد تصریح کرد: ارزیابی و بررسی نامزدهای انتخاباتی که در نتیجه اعتماد به افرادی که در هیئت نظارت حضور دارند انجام می گیرد، بنابراین اعضای هیئت نظارت حتما به این موضوع توجه دارند که می بایست بررسی ها منطبق با اصول شرعی و قانونی بوده و براساس استعلام های 5 گانه بررسی و نتیجه گیری انجام شود و نه براساس مشکل شخصی با افراد، به هر حال دستگاههای مرتبط با این مراجع 5 گانه بطور دقیق به ارزیابی پرداخته و نتیجه بررسی های خود را اعلام می کنند. که قطعا از روی عدالت بوده واین افراد اجازه نمی دهند حقی ضایع شود.
وی ادامه داد: جمع آوری اطلاعات و بررسی ها در نهایت به معرفی افرادی خاتمه می یابد که هدفشان کمک به حوزه نظام سلامت بوده و باشد. احترام به قانون، سابقه درخشان و ارزشمند در این خصوص، تلاش برای برآورد خواسته های مردم است و اگر پرونده کسی بد و ناشایست بود نه اینکه نالایق است اما می تواند در سطوح دیگری خدمت کند. اما اگر این طور نبود و خدای ناکرده در مورد قضاوت و تصمیم گیری در رد یا تایید این افراد اعتراض وجود داشت معترضین می توانند درخواست دوباره بررسی دهند.
عباسی تاکید کرد: نباید فضا را ناآرام کرد و نباید موقعیت را احساس نمود افراد باید در نهایت آرامش به این بیندیشند که برای خدمت به مردم آمده اند و در صورتی که اعتراض هم دارند با آرامش و بررسی مراجع قانونی و هیئت نظارت بررسی مجدد انجام شود. به هر حال رییس جمهوری هم در این خصوص تاکید مجدد کرده اند و نتیجه تشخیص دلسوزانه ایشان به تصحیح بررسی و ارزیابی خواهد بود. اعتراض به خواسته رییس جمهور صحیح نیست، باید این فرصت را مغتنم شمرد که حقی ناحق نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha