سلامت نیوز : هشام سعید در حاشیه‌ دومین کنگره‌ بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره از جهت برگزاری در سطحی علمی و از لحاظ برد رسانه‌ای به شکلی حقیقی در سطحی بین‌المللی قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: این کنگره در مقابل کنگره‌ها و همایش‌هایی که در این زمینه و در زمینه‌های گوناگون دیگر در اروپا برگزار شده و در آن شرکت داشته و حضور پیدا کردم، از سطح قابل توجهی برخوردار بوده و شایسته‌ ایران و جهان اسلام است.

مدرس دانشگاه در مصر اظهار کرد: ایران پتانسیل پزشکی بالا و محققان توانمندی دارد و زمینه‌های همکاری این کشور با مراکز معتبر و بزرگ جهانی در حوزه‌های مختلف پزشکی و غیرپزشکی باید بیش از پیش فراهم شود.

دکتر هشام سعید با اشاره به این‌که هدف دین اسلام در رفاه و کمال زیستن انسان‌هاست، اشاره کرد: در دیدگاه‌های مبتنی بر دین مبین اسلام، ورود نهادهای معنوی به بحث‌های گوناگون علمی و غیرعلمی از قبیل برگزاری کنگره‌های این‌چنینی توسط آستان قدس رضوی، به شکل گسترده‌ای ضرورت دارد.

وی متذکر شد: همان‌گونه که از قرن‌ها پیش پزشکی و طبابت در کشورهای شرق مدیترانه از قبیل ایران، عراق، سوریه و مصر جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده بود، در حال حاضر نیز باید به این جایگاه بازگشت و در حفظ توانمندی‌های اسلام و مسلمانان کوشید.

وی با بیان اینکه ایران و ایرانیان از لحاظ ظرفیت علمی و همچنین زمینه‌های دانشگاهی از درجات والایی برخوردارند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها و کنگره‌های بیمارستان رضوی فرصت مغتنمی برای تبادل آرا و نظرات پزشکی در بین جامعه‌ی دانشگاهی و پزشکی جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha