سلامت نیوز : فریبا کوشا در حاشیه سمینار دو روزه اقدامات پایه احیا قلبی و ریوی و اورژانس‌های بیمارستانی اظهار داشت: شهروندان با یادگیری احیا اولیه بیمار، تا زمان حضور تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی می‌توانند نقش بزرگی در جلوگیری از فوت فردی که دچار حمله قلبی شده داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در مرحله بعد تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به عنوان خط اول درمان و سپس پزشکان و پرستاران شاغل در بخش اورژانس بیمارستان‌ها باید همواره با جدیدترین روش‌های احیا قلبی ریوی آشنا باشند و آموزش این گروه اهمیت خاصی دارد.

مسئول آموزش و پژوهش اورژانس‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در این سمینار دو روزه علاوه بر آموزش تکنیک‌های جدید و پیشرفته احیا قلبی و ریوی، آخرین روش‌های تریاژ و داروهای ترالی و گردش کار بیماران براساس آخرین دستورالعمل توسط کارشناسان وزارتخانه برای پرستاران شاغل در اورژانس‌های بیمارستانی نیز آموزش داده می‌شود.

کوشا همچنین با اشاره به ضرورت حضور متخصص طب اورژانس در اورژانس‌های بیمارستانی بیان کرد: رایزنی‌های فراوانی توسط معاونت درمان دانشگاه با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در زمینه استقرار متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌های استان صورت پذیرفته است و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha