برای نخستین بار در كشور، مركز "زایمان بدون درد" و " زایمان در آب " در مركز آموزشی درمانی شهید "اكبر آبادی" روز یكشنبه در تهران گشایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی ایران، در مراسم گشایش این مركز دكتر "سید موید علویان " معاون سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی و جمعی از مسوولان دانشگاه شركت داشتند.

علویان در این مراسم گفت: مركز آموزشی درمانی شهید اكبر آبادی یكی از بیمارستان‌های درجه یك و پرجمعیت كشور است و در سال گذشته با وجود یكصد و ‪ ۴۰‬هزار زایمان، شاهد هیچ مرگ و میر مادر و نوزاد نبود.

وی با تاكید بر اینكه باید علت‌های سزارین روزانه بررسی،افزودگفت: این آمار باید منطقی ، معقول و با نظارت دقیق صورت پذیرد.

معاون سلامت وزارت بهداشت ،فرهنگ‌سازی و آموزش درست دوران بارداری در جامعه را ضروری دانست و گفت:سطح آگاهی مردم در زمینه سلامت باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینكه زایمان یك فرایند فیزیولوژی بدون مداخله است و خود به خود انجام می‌شود،افزود: وظیفه ما دادن آگاهی به مردم و حفظ سلامت و ارتقای بهداشت جامعه است.

مركز شهید اكبر آبادی یكی از مراكز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی ایران با ‪ ۳۲۰‬تخت مصوب و ‪ ۲۱۳‬تخت فعال با ضریب اشتغال بالغ بر ‪ ۸۰‬درصد است كه علاوه بر بخش‌های زنان و زایمان، دارای بخش‌های پره ناتال،"آی سی یو ‪"ICU‬ زنان، "پست آی سی یو‪"، "POST ICU‬ان آی سی یو‪"، "NICU‬اس سی ان ‪،"SCN‬ درمانگاه فوق تخصصی نازایی ، ژنتیك ، ماموگرافی ، سونوگرافی و داپلر نیز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha