سلامت نیوز : بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با فارس افزود: چند اولویت مهم را در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها برقراری امنیت امتحانات است.

وی ادامه داد: در سال 83 مشکلات در امنیت امتحانات رشته‌های پزشکی وجود داشت مانند آزمون دستیاری و سایر امتحانات، به همین دلیل با توجه به اهمیت آنها سیستم حفاظتی قوی را ایجاد کردیم.

عین‌اللهی گفت: در حال حاضر مجدداً باید این سیستم حفاظتی احیا شود تا افرادی که در امتحانات شرکت می‌کند با قوت قلب بیشتری از امنیت آزمون‌های خود برخوردار شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت تصریح کرد: آزمون دستیاری از دو جهت امنیت و کیفیت باید برگزار شود به طوری که سؤالات منطقی و مناسبی که افراد باسواد با پاسخگویی به آنها بتوانند به رشته‌های تخصصی راه پیدا کنند باید طراحی شوند و این مسئله از اولویت‌های دیگر این دبیرخانه هستند.

وی ادامه داد: همچنین ارتقاء وضعیت دستیاران پزشکی از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه است چرا که در حال حاضر دستیاران تخصصی از نظر معیشتی وضعیت مناسبی ندارند در حالی که عمده فعالیت‌های درمانی توسط دستیاران انجام می‌شود.

عین‌اللهی گفت: سومین اولویت جدید دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت، گسترش رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی است تا عدالت آموزشی در تمام استان‌ها و مناطق دور دست که نیاز به رشته‌های فوق تخصص و متخصص دارند تأمین شوند.

دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت گفت: با برقراری عدالت آموزشی تمام مناطق از رشته‌های فوق تخصصی و امکانات آنها برخوردار می‌شوند چرا که هرجایی که سطح آموزشی را بالا برده‌ایم درمان ارتقاء یافته است و این به دلیل حضور پزشکان متخصص و سیستم آموزشی مناسب است.

وی افزود: با گسترش این رشته‌ها مباحثه در درمان افزایش یافته و درصد خطای پزشکی با مداخله یک تیم تخصصی کاهش می‌یابد.

عین‌اللهی گفت: اولویت دیگر این دبیرخانه در رابطه با قوانین و مقررات آموزشی و امتحانات است که باید تسهیل شود.

تقلب و لو رفتن سوالات آزمون دستیاری تخصصی پزشکی که طی آن پزشکان عمومی برای ورود به رشته های تخصصی رقابت می‌کنند همواره یکی از مباحث چالش برانگیز وزارت بهداشت بوده است به طوری که در سال ۱۳۸۸، مرضیه وحید دستجردی، وزیر وقت بهداشت و درمان به ابطال این آزمون در اسفند ‌آن سال و برگزاری مجدد آن در اردیبهشت سال ۸۹ مجبور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha