شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 67468

سلامت نیوز :  همایش کشوری "سالمندی و سلامت" طی روزهای اول تا سوم اسفند ماه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزارمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اعظم فاخته دبیر علمی این همایش با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت مبنی بر « سلامت و سالمندی»، به بالا رفتن امید به زندگی و افزایش سالمندان اشاره کرد و گفت: محورهای این همایش در بعد سلامت جسمانی: اختلالات جسمانی شایع دوران سالمندی، پیشگیری، درمان و بازتوانی در مشکلات جسمی سالمندان، تغذیه دوران سالمندی، سالمندی و بهداشت باروری، مراقبت های پرستاری(از پیشگیری تا بازتوانی )، سلامت جنسی در سالمندان، سالمندی و ورزش و در بعد سلامت معنوی و روانی: جایگاه سالمندان در پرتو مفاهیم اسلامی، اختلالات روحی و روانی دوران سالمندی، نیازهای فرهنگی و معنوی سالمندان، یائسگی و نیازهای روانی زنان سالمند، بکارگیری روشهای مختلف جهت کاهش مشکلات روحی و روانی، نقش خانواده (فرزندان) در مراقبت سالمندان و اوقات فراغت سالمندان است.

وی با بیان اینکه در این همایش 37 مقاله به صورت سخنرانی و86 مقاله بصورت پوستر ارایه خواهد شد، گفت: این همایش دارای 10 امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کتنندگان است.

همچنین دکتر حسین اشتریان رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به ایسنا گفت: توسعه شاخصهای سلامتی و افزایش امید به زندگی از یک طرف و موضوع سلامتی و ارتباط آن با افزایش سال‌های زندگی چالش‌های فراوانی به وجود آورده است. جامعه سالمندی ما در حال افزایش بوده و افرادی که در این گروه سنی هستند در معرض مشکلات جسمی و روانی بوده و نیاز است که پژوهشهایی در این زمینه انجام گیرد تا سطح سلامت این قشر از جامعه افزایش یابد.

وی افزود: در این همایش سعی کردیم به جنبه های مختلف سلامت این قشر از جامعه توجه کنیم، در بعد جسمانی به برخی بیماریهای شایع و مراقبتهای مورد نیاز خواهیم پرداخت و در بعد روانی نیز سعی داریم توانمندی این افراد را در زمینه مراقبت خود ارتقا دهیم.

اشتریان تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت سالمندان در تمام جوامع از جمله کشورمان لازم است ضمن توجه خاص به مسائل سالمندان به دنبال یافتن راهکارها و استراتژیهای لازم برای بهبود کیفیت زندگی آنها باشیم . شعار روز جهانی بهداشت در سال 91 با عنوان سالمندی و تکیه بر زندگی سالم و طول عمر بیشتر بازتاب این نگرش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha