سلامت نیوز :اولین سامانه یکپارچه دیجیتال طب سنتی اسلامی کشور در مشهد راه‌اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ همزمان با پنجمین همایش ملی طب کل‌نگر که امروز 27 بهمن در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد، "طرح بهار" که نخستین جنبش ساماندهی فعالان مجاز طب سنتی در کشور است، به منظور ساماندهی و جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز در حوزه طب سنتی، فعالیت خود را با مشارکت پلیس فتای خراسان رضوی آغاز کرد.

در این طرح اولین سامانه دیجیتال طب سنتی اسلامی کشور نیز راه‌اندازی شد.

مهندس نوید کمالی، معاون فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: با بررسی‌های انجام شده در سطح جامعه درمی‌یابیم که طب سنتی با توجه به هزینه‌های کم، روزبه‌روز با استقبال بیشتری رو‌به‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال مردم از این طب، افراد سودجو به صورت غیرمجاز اقدام به تجویز و فروش داروهای گیاهی از طریق اینترنت می‌کنند، افزود: "طرح بهار" را به منظور ساماندهی فعالان مجاز راه‌اندازی کردیم.

کمالی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، مهم‌ترین تهدیدها برای طب سنتی در حوزه فضای مجازی است چرا که افرادی با جعل عناوین و مدارک تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند و این مساله تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

وی در خصوص سامانه دیجیتال طب سنتی اسلامی اظهار کرد: از این به بعد، فعالان مجاز در موسسه حجامت ایران باید مدارک خود را در این سامانه قرار دهند، پس از تایید مسوولان و متخصصان مربوطه، این فعالان به سیستم قضایی معرفی شده و فعالیت آنان مجاز خواهد بود.

وی از ثبت نام 50 نفر در مشهد در این سامانه خبر داد و گفت: فعالان مجاز در گرو‌ه‌های پزشکان، حجام، عطاران، داروسازان و پژوهشگران در این پورتال لیست می‌شوند و افراد می‌توانند از تمام نقاط کشور با مراجعه به این سایت از مجاز یا غیرمجاز بودن فعالیت شخص مورد نظر خود در زمینه طب سنتی آگاه شوند.

دبیر کل شورای عالی برنامه‌ریزی فناروی اطلاعات طب سنتی ایران با بیان اینکه فعالیت غیرمجاز افراد در زمینه طب سنتی در فضای مجازی تهدیدی برای سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: این پورتال گامی برای ارتقای امنیت بهداشت در جامعه محسوب می‌شود.

گفتنی است، این همایش با هدف توسعه کمی در آموزش طب سنتی و اسلامی، توجه به نیروی انسانی متخصص و بهبود شاخصه‌های سلامت با حضور کارشناسان طب سنتی، جانشین فرمانده پلیس فتا، نمایندگان استانداری، مسوولان شهری و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha