شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 67477

سلامت نیوز : رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی با بیان این که قوانین موجود سازمان نظام پزشکی کامل و قانع کننده نیست، بر لزوم تغییر قوانین این سازمان تاکید کرد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اولویت‌های سازمان نظام پزشکی در سال‌های پیش‌رو، گفت: قوانین موجود نظام پزشکی برآورده کننده خواسته‌های جامعه پزشکی نیست. جامعه پزشکی انتظار دارد سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی آنها باشد، مشکلات‌شان را رفع و ضمن دفاع از حقوق جامعه پزشکی از حقوق مردم نیز دفاع کند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی افزود: در حال حاضر قوانین سازمان نظام پزشکی طوری است که این سازمان تنها به عنوان یک مشاور و راهنمایی‌ کننده است و نمی‌تواند کاری انجام دهد. هر حرفی که می‌زند در تقابل با وزارت بهداشت، مجلس و دولتمردان است. بنابراین قوانین موجود سازمان نظام پزشکی کامل و قانع‌کننده نیست. قوانین سازمان نظام پزشکی باید تغییر کند.

وی ادامه داد: هر کسی که به عنوان نماینده جامعه پزشکی در سازمان نظام پزشکی انتخاب می‌شود، باید صنفی‌نگر باشد، سیاسی نباشد، تنها به مسائل صنفی توجه کند و به عنوان نرده‌بان ترقی به سازمان نظام پزشکی ننگرد و سعی کند وقتی انتخاب شد باز هم با جامعه پزشکی در ارتباط باشد و خود را تافته جدا بافته نداند و از جامعه پزشکی دوری نکند. همچنین باید سعی کند مردم را نیز در نظر داشته باشد.

خسرونیا با اشاره به پیامدهای غلبه نگاه سیاسی بر انتخابات نظام پزشکی نیز گفت: این امر به معنای آن است که ما به قهقرا می‌رویم و با جان و سرنوشت مردم بازی می‌کنیم. فرد سیاسی تمام وقت خود را صرف مسائل سیاسی و پیشبرد مسائل حزبی خود می‌کند و چیزی که مورد نظرش نیست، مشکلات مردم و مشکلات جامعه پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha