سلامت نیوز : مقامات انگلیسی اعلام کردند: پس از رسوایی توزیع گوشت اسب به جای گوشت گاو در محصولات پروتئینی منجمد سوپرمارکت‌های کشورهای سراسر اروپا، آزمایشات بیشتر نشان داد که گوشت اسب در تهیه وعده‌های غذایی برخی از بیمارستان‌ها، مدارس و هتل‌های انگلیس استفاده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مقامات این کشور می‌گویند: پس از انتشار اخبار مربوط به استفاده از گوشت اسب به جای گوشت گاو در مواد غذایی توزیع شده در سراسر اروپا، مقامات سلامت غذایی انگلیس به سوپرمارکت‌ها و تولید کننده‌های محصولات پروتئینی دستور دادند تا تمام گوشت‌های فرآوری شده با برچسب گوشت گاو را آزمایش کنند.

این مقامات می‌گویند: غذای 47 مدرسه در لانشایر در شمال انگلیس و بیمارستانهای ایرلند شمالی حاوی گوشت اسب بوده است. هم چنین تاکنون چندین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در انگلیس پیدا شدن آثار گوشت اسب در محصولات غذایی گاوی را تایید کرده‌اند. این بحران فزاینده وضعیت کنترل مواد غذایی را در کشورهای اتحادیه اروپا زیر سوال برده است و رسوایی استفاده از گوشت اسب در مواد غذایی به جای گوشت گاو علاوه بر نگرانی مردم اروپا از سلامت و ایمنی مواد غذایی موجب نگرانی بیشتر آنها نسبت به احتمال وجود سایر مواد غیرمجاز در فرآورده‌های غذایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha