شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹

این ناراحتی در افراد می‌تواند مربوط به ناراحتی‌های معده، دندان، لثه، سینوزیت، بیماری‌های مری، معده و کلیه باشد.

بوی بد دهان را جدی بگیرید

سلامت نیوز : یک متخصص گوارش با تأکید بر جدی گرفتن مشکل بوی بد دهان، گفت: علی‌رغم رعایت بهداشت و دهان و دندان، به هنگام بروز بوی بد دهان، باید به پزشک مراجعه کرد.

مرتضی نظریان در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه بوی بد دهان می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، تصریح کرد: این ناراحتی در افراد می‌تواند مربوط به ناراحتی‌های معده، دندان، لثه، سینوزیت، ناراحتی‌های گوش، حلق، بینی، عفونت ریه، بیماری‌های مری، معده و کلیه باشد و کسانی که به علت طولانی از خوردن غذا امتناع کنند و بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنند، باعث بوی بد دهان خواهد شد.

وی اظهار کرد: بستگی به وجود علایم بوی بد دهان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، سرفه، خلط، درد معده، سردرد، زکام و کاهش وزن می‌تواند از نشانه‎های وجود بیماری در خود و علت بوی بد دهان باشد که در این مواقع، باید به پزشک عمومی مراجعه کرده و با راهنمایی پزشک و در صورت نیاز به متخصص مراجعه کرد.

این متخصص گوارش، ادامه داد: ابتدا افراد باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کرده و روزی دو بار از مسواک و حداقل یک بار در روز از نخ دندان نیز استفاده کنند.

نظریان با تأکید بر اینکه مایعات نیز باید به مقدار کافی استفاده شود، ابراز کرد: در برخی از اوقات نیز بیمار بدون اینکه بوی بد دهان داشته باشد، خود احساس کاذبی دارد و به پزشک مراجعه می‎‌کند که این احساس نیز باعث منزوی شدن فرد می‌شود و نمی‌تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه خوردن خوراکی خاص و آدامس نمی‎تواند باعث رفع بوی بد دهان شود، گفت: حتماً باید بهداشت دهان و دندان رعایت شود و بستگی به علایم سینوزیت به متخصص گوش، حلق و بینی، دهان و دندان به دندانپزشک، سرفه و خلط ریه نیز به متخصص بیماری‎های ریه و علایم گوارشی نیز به متخصص گوارش مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha