شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 67498

نوشیدن چای سبز با جلوگیری از وقوع بیماری‌های لثه لبخند زیباتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

لبخند زیباتر با مصرف چای سبز
سلامت نیوز : نوشیدن چای سبز با جلوگیری از وقوع بیماری‌های لثه لبخند زیباتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ نتایج یك مطالعه در ژاپن نشان داد افرادی كه چای سبز بیشتری می‌نوشند لثه سالم‌تری دارند و با مصرف آن خطر ابتلا به بیماری‌های پریودنتال، فرونشینی لثه و خونریزی لثه را در خود كاهش می‌دهند كه این می‌تواند در داشتن لبخندی زیبا بسیار مؤثر باشد.

این گزارش می‌افزاید: خطر وقوع بیماری‌های لثه كه به وسیله واكنش‌های التهابی به باكتری‌های موجود در دهان ایجاد می‌شود می‌تواند تنها با نوشیدن یك فنجان چای سبز در روز كاهش یابد.

براساس این گزارش محققان افزودند: قدرت سلامتی چای سبز به دلیل خواص آنتی‌اكسیدانی فیتوكمیكال‌های فلاونوئیدی به نام كاتچین است كه با التهاب ناشی از بیماری پریودنتال مبارزه می‌كند و برخلاف چای سیاه حاوی بیشترین میزان كاتچین است.

نتایج دیگر این مطالعه نشان داد چای سبز ضمن این كه عوارض جانبی جدی ندارد می‌تواند از سرطان پیشگیری كند و به از دست دادن وزن كمك كند اما ممكن است اثرات تحریك كننده‌ای بر سیستم عصب مركزی داشته باشد و به همین دلیل كسانی كه از اختلال خواب رنج می‌برند نباید از چای سبز زیاد استفاده كنند و نیز زنان باردار و شیرده باید از نوشیدن آن اجتناب كنند.

به گفته محققان افراد می‌توانند به جای نوشیدن یك بطری نوشابه كه فروپاشی استخوان‌ها و دندان‌ها را در پی دارد، یك فنجان چای سبز بنوشند و لذت داشتن یك لبخند زیبا را تجربه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha