دبیر شورای عالی نظام پزشكی كشور، احترام به تصمیم رییس جمهور در بررسی مجدد صلاحیت های انتخابات نظام پزشكی ضروری دانست حتی اگر موجب تعویق در تاریخ برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشكی شود.

سلامت نیوز: دبیر شورای عالی نظام پزشكی كشور، احترام به تصمیم رییس جمهور در بررسی مجدد صلاحیت های انتخابات نظام پزشكی ضروری دانست حتی اگر موجب تعویق در تاریخ برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشكی شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی نظام پزشكی، دکتر محمد صاحب‌الزمانی با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با خبر پزشکی افزود: بررسی، تأیید و یا رد صلاحیت‌ها مطابق با قانون در اختیار هیأت نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی می‌باشد این افراد متشکل از نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، دو وزارتخانه و قوه‌قضاییه می‌باشد. لذا پس از استعلام و طی مراحل 5 گانه از مراجع قانونی، اطلاعات دریافت و ارزیابی برای تصمیم‌گیری نهایی تقدیم هیأت نظارت و در نهایت به امضاء آنان رسیده است.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکان متشکل از نخبگان ارزشمند و اثرگذار در جامعه به ویژه حوزه سلامت می‌باشد، بنابراین نباید اجازه داد که افراد بیگانه گرفتار شایعه شوند، باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و تا جایی که امکان دارد فرصت بررسی در اعتراض‌ها انجام شود. دقت رئیس جمهوری در این رابطه‌ هم به همین منظور می‌باشد.

دکتر صاحب‌الزمانی ادامه داد: در نهایت با همین دستور ویژه رئیس‌جمهوری هم دوباره با ساز و کار قانونی در هیأت نظارت دوباره بررسی می‌شود و بر اساس گزارشات واصله در هر حوزه‌ای اقتصادی، عملکرد مالی- حسن شهرت اخلاقی و موارد دیگر بررسی خواهد شد و با ارایه گزارشات به صورت مستند تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود. بنابراین مقابله با دستور رئیس‌جمهور کار پسندیده‌ای نیست بهتر است به تصمیم ایشان احترام بگذاریم و فرصتی دیگر در اختیار معترضان قرار داد.

وی اذعان داشت: با اینکه امضای 7 نفر از اعضا در مورد نامزدها به تأیید رسیده، می‌توانند مجدداً به بررسی بپردازند و اگر لازم بود تاریخ انتخابات نیز به تعویق افتد. اما نتیجه خوب این است که به حساسیت جامعه پزشکان احترام بگذاریم و اجازه ندهیم. افراد بی‌گناه دچار شایعه شوند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha