سلامت نیوز : نگاهی به صفحات حوادث روزنامه‌ها، ردپای معتادان جوان را در بیشتر جرم‌های وقوع یافته نشان می‌دهد. اتفاقی كه حاصل مصرف مواد روان‌گردان از جمله شیشه و كراك است اما اگر شما از دست فرزند معتادتان به سطوح آمده‌اید می‌توانید در ازای پرداخت هزینه، برای چندماه فرزند خود را به پلیس بسپارید. شاید با اجرای طرحی مبنی بر سپردن فرزندان معتاد به پلیس در ازای پرداخت پول،‌ خانواده‌های معتادان بتوانند چند ماهی نفس راحت بكشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ طاها طاهری، قائم‌مقام دبیر كل ستاد مبارزه با موادمخدردر نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اعلام كرد كه «خانواده‌هایی كه فرزند معتاد دارند و بابت وجود او در خانواده اذیت می‌شوند، می‌توانند با پرداخت هزینه به مدت 3 ماه نگهداری از فرزندشان را به مركز پلیس‌مدار بسپارند.» به گزارش مهر،طاهری با بیان اینكه مركز پلیس مدار برای نگهداری معتادان ذیل ماده 16 راه‌اندازی شده است گفت: «مردم تماس می‌گیرند كه بچه معتادی داریم كه ما را اذیت می‌كند به آنها می‌گوییم اگر پول دهید سه ماه این فرد را در مركز پلیس مدار نگه می‌داریم. خانواده‌هایی كه مایل به نگهداری فرزند معتادشان هستند می‌توانند به پلیس 110 زنگ بزنند و درخواست خود را مطرح كنند.»

پاك كردن تهران تا قبل از عید از معتادان

طاهری اعلام كرد كه ستاد مبارزه با موادمخدر تهران را تا قبل از عید از معتادان پاك می‌كند. به گفته او «یكی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلی ما كاهش دسترسی به موادمخدر در پایتخت است؛ ضمن اینكه تا عید شهر را از وجود معتادان ولگرد پاك می‌كنیم. همچنین پاكسازی پاتوق‌ها و محلات آلوده به مخدر نیز در دستور كار است.» اما برخی از كارشناسان چنین اقداماتی را مقطعی و برای دوره‌های كوتاه عنوان كرده‌اند. وی گفت: «در 2 سال گذشته در پنج استان كشور اردوگاه محكومان جرایم موادمخدر ساخته شده است. بر اساس ماده 42 قانون مبارزه با موادمخدر، اردوگاه‌های شرایط سخت و زندانهای مدرن در كشور ساخته شده است كه می‌توان گفت رفع مشكلات سازمان زندانها معجزه است. تاكنون دو اردوگاه در اصفهان و خراسان رضوی برای نگهداری محكومان موادمخدر ساخته شده است و به زودی در فشافویه نیز اردوگاه شرایط سخت استان تهران ساخته می‌شود.»

قائم‌مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه مبارزه با موادمخدر اولویت اصلی مسئولان كشور شده است اعلام كرد: «بستن رای باز محكومان موادمخدر و مرخصی آنها از سوی رئیس قوه قضاییه اقدام قابل توجهی بود كه باعث كاهش میزان معتادان در سطح كشور شد اگر چه این اقدام باعث شد 5 هزار نفر به تعداد زندانیان كشور افزوده شود.» به گفته او«اگر هموطنان، معتاد ولگردی را در اصفهان، اراك و گلستان پیدا كنند به آنها جایزه می‌دهیم البته شرایط تهران فرق می‌كند چرا كه در این كلانشهر توزیع كنندگان خرد و شبكه‌های ریز توزیع موادمخدر بسیار هستند. اكنون تمام استان‌های كشور دارای مراكز درمانی ماده 16 هستند و تمام معتادان كف خیابانی می‌توانند در این مراكز درمان شوند.» به گفته قائم‌مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر ضربه به مراكز پولشویی موادمخدر باید اولویت اول باشد و برای مقابله با این جرم باید قبل از اقدام انتظامی اقدامات اطلاعاتی كرد. طاهری با اشاره به اینكه نمی‌توانیم به مطالبات مردم در تهران و دو استان دیگر به خوبی پاسخ دهیم، افزود: «بیمارستان متروكه‌ای در ملارد وجود داشت كه پس از 25 سال قصد داشتیم آن را بازسازی كنیم كه مافیای موادمخدر از این موضوع با اطلاع شدو جنجالی در این شهرستان به راه افتاد كه چرا می‌خواهید معتادان را به این شهرستان بیاورید؟»

وی با انتقاد از اینكه برخی از معتادان پس از انتقال به مركز شفق در پایتخت دوباره آزاد می‌شوند تاكید كرد: «برخی از معتادان را كه در حاشیه اتوبان چمران دستگیر می‌كنیم و می‌خواهیم به مركز شفق منتقل كنیم، می‌گویند ما در آنجا بوده‌ایم و پس از مدتی ما را رها كردند كه مدتی مجبور شدیم به حاشیه اتوبان برگردیم البته اینجا می‌گویم اگر همه دستگاه‌ها با هم همكاری كنند تا دو ماه دیگر می‌توانیم تمام معتادان را از سطح كشور جمع‌آوری كنیم.» به گفته او«سعی می‌كنیم اعتبارات سال 92 را به صورت مستقیم به شورای تهران بدهیم تا آنها این اعتبار را توزیع كنند. در سال‌جاری نیز سعی كردیم هیچ منع پولی ایجاد نكنیم و حتی در مواردی برای مبارزه با موادمخدر خلاف دیوان محاسبات عمل كردیم. مبارزه با موادمخدر بر اساس مدل و شیوه‌های جدید پنج ساله است. ما توانستیم به بخش‌های زیادی از اهدافمان برسیم. ضمن اینكه خوشبختانه 10 نفر از سران بین‌المللی گرفتار شدند.»

قائم‌مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه 70درصد كشفیات موادمخدر در استان‌های مرزی است، گفت: «موادمخدر باید در مرز یا استان‌های همجوار كشف شود و اگر در سایر استان‌ها به ویژه استان‌های مركزی كشف شد با مقصران برخورد می‌كنیم. با فشاری كه طی 8 ماه گذشته در مرزهای خاكی آوردیم امروز ترانزیت موادمخدر به سمت دریا رفته است به صورتی كه فقط در هفته گذشته 4 تن مواد را در خلیج‌فارس از یك كشتی كشف كردیم. البته با یك یگان 400 نفری نمی‌توان 1300كیلومتر مرز آبی را به خوبی كنترل كرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha