سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: طی ۲سال گذشته رئیس جمهور ۲۵بار دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به وزارت بهداشت و وزارت تعاون داده است، اما این قانون با گذشت حدود ۵سال از تصویب هنوز اجرا نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ سال گذشته بارها رئیس جمهور به دنبال گلایه پرستاران، دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را داد اما به دلیل کمبود اعتبارات و تعلل بیمه ها این قانون هنوز اجرایی نشده است حتی چندین بار قرار شد اجرای آزمایشی آن در چند بیمارستان آغاز شود تا علاوه بر شناسایی اشکالات و ایرادهای طرح، اعتبار سنجی از میزان بار مالی آن انجام شود که متاسفانه با وجود مشخص شدن چندین زمان برای اجرای آزمایشی، این اتفاق نیز هنوز نیفتاده است و پرستاران همچنان منتظر اجرای این وعده ها هستند.

در حالی که اجرای این قانون به رضایتمندی پرستاران، افزایش کیفیت خدمات درمانی و ... منجر می شود. در سال گذشته وزارت بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور درخواست اعتبار ۲۵۰۰میلیارد تومانی برای اجرای این قانون کرد که هنوز این اعتبار اختصاص نیافته است؛ بنابراین صرف دستور و وعده، اجرای این قانون محقق نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha