سلامت نیوز : ناصر ضیایی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران هلث در تاریخ 28 تا 31 اردیبهشت سال آینده، نمایش تولیدات داخلی شرکتهای ایرانی را عمده‌ترین هدف از برپایی این نمایشگاه دانست و اظهار کرد: با توجه به حمایتهایی که صورت پذیرفته است تولید‌کنندگان داخلی در حال رفع نیاز همه مراکز درمانی، دانشگاهی و بیمارستان‌ها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خواستار پشتیبانی گسترده‌تر مسئولان برای توسعه تولید تجهیزات پزشکی در کشور شد و تصریح کرد: تولید‌کنندگان نیز همواره در تلاش هستند تا با بکارگیری حداکثر توان خود، به نحو شایسته‌ای از عهده امر تولید برآمده و خروجی کارخانه‌های آنها محصولات باکیفیت و کارآمدی باشد.

ضیایی با اشاره به ضرورت رفع نیاز مراکز درمانی با تولیدات داخلی تأکید کرد: واردات مواد اولیه با توجه به مشکلات ارزی عمده‌ترین مشکل حال حاضر تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی است.

دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی همچنین با بیان اینکه در این میان تشکیل کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی برای دریافت کنندگان ارز مرجع به تثبیت و کنترل قیمت‌ها در سطح بازار کمک کرده است، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر افزایش چند برابری داخلی نرخ ارز اثر فاحشی بر جای نگذاشته است و حتی برخی تجهیزات مشابه با حداقل یک سوم قیمت تولید اروپایی خود عرضه می‌شوند.

شانزدهمین نمایشگاه ایران هلث از  28 تا 31 اردیبهشت سال آینده در محل دائمی نمایشگاه بین‌‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha