سلامت نیوز : محمد عباسی در دیدار با نیئول زید لئونارد دبیر کل جمعیت ساحل عاج با تاکید بر اینکه دو جمعیت ملی سابقه امضای تفاهمنامه ای 10 ساله را دارند، خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک مرکز درمانی را در ساحل عاج راه‌اندازی کرده است که بتواند به مردم محروم آن دیار خدمات درمانی را ارائه دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اعلام آمادگی ایران برای تمدید این تفاهمنامه و تلاش برای گسترش روابط دو جانبه افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توانایی‌های لازم برای همکاری در زمینه بهداشت، درمان و بازتوانی را دارد.

عباسی با اشاره به مغفول ماندن برخی از بندهای تفاهمنامه تصریح کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی یکی از بندهای تفاهمنامه مشترک ما است که در چند سال گذشته به آن کمتر توجه شده است و با توجه به درخواست جمعیت ساحل عاج و در جهت توسعه روابط، هلال احمر ایران آمادگی ارائه این آموزش‌ها را خصوصاً در زمینه ساخت کفش طبی دارد.

در ادامه این دیدار دبیر کل جمعیت صلیب سرخ ساحل عاج با اشاره به اینکه هلال احمر ایران یکی از جمعیت‌های ملی قدرتمند در سطح جهان است افزود: کلینیک درمانی هلال احمر ایران در ساحل عاجل یکی از اقدامات بسیار خوب بوده است و علاوه بر این مرکز ما در بحث آموزش نیازمند بهره‌مندی از تجارب شما هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری با جمعیت هلال احمر ایران یک فرصت بی‌نظیر برای ساحل عاج است افزود: در حال حاضر ما با کشورهای فرانسه و هلند ارتباط داریم و مطمئن هستیم انتقال تجارب هلال احمر ایران به‌خصوص در زمینه‌های آموزشی می‌تواند در پیشرفت جمعیت ساحل عاجل تأثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha