سلامت نیوز : مرتضی تمدن در اولین نشست مشترک شوراهای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: هر چه توانمندی در بسیج و نیروی انتظامی وجود دارد را برای مقابله با مواد مخدر باید به کار بگیریم چرا که مواد مخدر جان ما را به لب رسانده زمانی که جوانان کشورمان را در کنار خیابان‌ها معتاد می‌بینیم، احساس شرمساری می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: مواد مخدر در حال حاضر تغییر الگو داده و به سمت صنعتی رفته است و اگر با آن برخورد نشود موجودیت ما را به خطر می‌اندازد.

استاندار تهران گفت: اگر چه اولویت امروز ما تنظیم بازار معیشت مردم و برگزاری انتخابات است اما مبارزه با مواد مخدر اولویت اول ما است.

تمدن بر جمع‌آوری معتادان، فرهنگ‌سازی، آموزش خانواده‌ها، جوانان، ارتقای مراکز درمانی و بازپروری تأکید کرد و آنها را در اولویت‌های کاری شوراها دانست.

وی ادامه داد: همان طور که به شوراهای تأمین اولویت داده می‌شود باید به ستاد مواد مخدر در شهرستان‌ها نیز اولویت داده شود.

تمدن گفت: نمی‌توانیم از کنار معتاد جوان به سادگی رد شویم بنابراین جلسه ماهانه شوراها باید هفتگی برگزار شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه ظرفیت تولید در خدمت ستاد مبارزه با مواد مخدر است، افزود: جمع‌آوری معتادان ولگرد اولویت‌ کاری ما است که در دو شهرستان استان تهران اجرا شده است.

وی گفت: نباید اجازه دهیم چهره برخی شهرهایمان با افزایش مواد مخدر مخدوش شوند.

تمدن با اشاره به اینکه مراکز رسانه‌ای، آموزش و پرورش و حتی روحانیت به میدان مبارزه آمده‌اند، گفت: اما این میزان کم است و اگر تاکنون وقت کافی برای مبارزه می‌گذاشتیم نتیجه این نبود.

استاندار تهران در این جلسه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران را مخاطب قرار داد و گفت: چرا کار را رها کرده‌اید و در جمع‌آوری معتادان در سطح تهران معطل می‌کنید.

وی افزود: چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسات حاضر نمی‌شود. آقای امامی رضوی معاون درمان و برخی از مسئولان این حوزه چرا خود را به بی‌خیالی زده‌اند.

استاندار تهران گفت: برخی از قسمت‌های وزارت بهداشت پای خود را کنار کشیده و این وضعیت که دشمن به جان جوانان ما افتاده برایشان مهم نیست.

وی افزود:‌ چرا باید فقط نظاره‌گر باشیم و بخشنامه‌های وقت‌گیر صادر کنیم. چرا باید مسئولان حوزه سلامت را به زور به خط مقدم بیاوریم در حالی که باید پیشتاز باشند آیا باید التماس کنیم تا در این حوزه وارد شوید.

تمدن همچنین گفت: خواهش می‌کنیم که مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های تهران از این جلسه دست خالی نروند و برنامه کاری مناسبی را تهیه کنند.

استاندار تهران افزود: تهران پایتخت کشور و سیمای جمهوری اسلامی ایران است نباید مواد مخدر در میان دست و پای مردم باشد و چهره زشت آن را در معابر عمومی شاهد باشیم.

وی افزود: از دیدن صحنه‌هایی که در خیابان‌ها مشاهده می‌کنم شرمسار هستم.

تمدن گفت: مصادیق و گرفتاری‌ها زیاد است همه ما مسئولان اجرایی هستیم و از دغدغه‌ها خبر داریم اما نباید فراموش کنیم که مواد مخدر به ریشه مردم دارد می‌زند و باید ریشه‌ای ورود کنیم.

استاندار تهران در مورد اشتغالزایی معتادان بهبود یافته گفت:‌مجوزهای زیادی در این حوزه صادر شده است و تشکیلات تولید در اختیار بنگاه‌ها قرار می‌دهیم هر ستاد مواد مخدر می‌تواند با یک تا دو بنگاه اشتغالزایی شرط کند که امکانات تولید را به آنها می‌دهد و در مقابل معتادان درمان‌ یافته در این بنگاه‌ها می‌توانند استخدام شوند این کار شدنی است و در برخی شهرستان‌ها انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha