سلامت نیوز : سیدعلی جوادی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه شیروان دومین شهرستان پرجمعیت استان محسوب می‌شود، لیکن در بخش بهداشت و درمان متأسفانه در دهه اخیر در مقیاس با دو دهه گذشته پیشرفت چندانی نداشته و در تمام بخش‌ها عقب مانده است.

وی افزود: حتی این در شرایطی است که در دهه اخیر در بخش‌های پزشکان تخصصی و عمومی یک پزشک متخصص هم وجود ندارد اما جبران عقب‌ماندگی این شهرستان در بخش‌های بهداشت، درمان و سلامت فشارهایی را متحمل می‌شود که برخی از متولیان از مرکز به وجود آورده‌اند.

جوادی تصریح کرد: عدم مدیریت و بی‌برنامه بودن و حساسیت‌های مسئولان مرکز استان و عدم کارایی آنان و از سویی استفاده نکردن از نیروهای انسانی بومی باتجربه و تخصص و جناح‌های سیاسی می‌باشد و استفاده از متولیان امور نفوذی در بدنه دانشگاه علوم پزشکی معاونت و بخش‌های درمانی هم از جمله این فشارها است.

وی همچنین به بی‌عدالتی مدیران و دست‌اندرکاران و برخی از بیمه‌های استانی اشاره کرد و گفت: با توجه به موارد فوق متأسفانه ظرف این دهه اخیر شهروندان شیروانی از وضعیت در حال حاضر گلایه‌مند هستند و معتقدند که حق آنان ضایع شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های شیروان و فاروج اظهار کرد: سلامت حق همه افراد و متعلق به همه است و تمامی خدمات در راستای خدمت به محرومان و طبقات مستضعف از سوی متولیان عرصه بهداشت و درمان استان باید به صورت عادلانه بدون وابستگی به حزب و جناح و فشارها باید انجام شود و مسئولان عالی‌رتبه استان، کشور، شهرستان و از طرفی مسئولان عمومی باید در این جهت پیشگام باشند.

وی بر ضرورت توجه و پیگیری متولیان امور نسبت به تسریع پروژه‌های در دست احداث بیمارستان‌های شیروان و فاروج تاکید کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شیروان و فاروج خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات بهداشت و درمان جزء با همکاری همگان میسر نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha